Torsdag 13/9-12

Idag har jag ätit så mycket godis att jag aldrig kunner komma somna. Asså va vad är det där för svenska?
att jag aldrig kommer kunna somna ska det vara! ;) Jag har idag varit på gymmet, sen när jag kom hem gick jag ner till biblioteket för att lämna tillbaka en bok Quin hade lånat. Var riktigt fint väder, blå himel och typ 23 grader varmt! :) En riktig härlig promenad med andra ord. När jag gick där i vägkanten (för det finns ju inga sidewalks här) så funderade jag, vad jag funderade på et jag inte ens själv! Hur som helst så kom jag på att om man bara tittar ner i marken, så ser man ju gräs, lite grus/sten och sen asfallt. Så kom jag att tänka på Norrtälje landet, det var som att jag tog en promenad där. Kanten ser ju likadan ut! Har även tänkt på det att om man tittar upp mot trädkronorna med himlen i bakgrunden så ser ju det också likadant ut! Så jag gick där och tänkte att jag var på promenad i Sverige. Inte för att jag längtar hem, utan bara för att, ja jag vet inte riktigt.
 
På gymmet idag var det två nya tjejer. Genast när jag såg dom visste jag att dom var aupairer... Och på en gång gillade jag dom inte. Det är ju mitt och Matildas place, det ska inte vara några andra under 30 år där än oss! Så hade jätte svårt att välkomna dom dit. Ena tränaren tyckte det var jätte bra att jag kunde förklara för dom vad som skulle hända, jag misslyckades med det och  dom såg ut som två fån när vi väl började.... HA HA kände jag.
En annan sak också, den ena tjejen, FY FAN va illa hon lukta! okej att man kanske inte är jätte fräsch och luktar rosor EFTER träningen, men innan???? USCH!! Fy det svider i näsan bara jag tänker på det! Blä!
 
För att byta ämne helt, tänkte jag berätta om vår varmvattenberedare. Den är typ trasig, den stänger av sig själv ibland och helt plötsligt står man där i duschen utan varmvatten. Men idag visade Brad mig vad man ska göra om man upptäcker att den inte är igång. Då såg jag att det är eld som värmer vårt vatten!!!!! Nu tycker jag det är skit läskigt att sova vägg i vägg med källarn där den står! Är egentligen livrädd när det gäller gas, tyckte det var riktigt jobbigt i början att det var gasspis är fortfarande rädd att det ska explodera när jag använder den!  Men att det liksom är öppen eld i rummet brevid mig??? Say what? Jag har ju inte en chans om linneskåpet (som står nära) tar eld? Jag har en flyktväg och det är ut genom ett fönster som sitter uppe i taket?
Nä nu måste jag tänka på något roligare! Imorron är det fredag! Ska träffa Martina direkt efter gymmet. Sen ska jag skypa med Malin :) Sen har jag inga mer planer. Både Maddes och Alex ersättare kommer imorron så dom är nog upptagna. Får höra med Martina vad dom harr för planer.
 
Just nu verkar det vara en familjeperiod, hela facebook är coverd i "mamma är här" "familjen är här" "efter x månader ses vi igen". Så jag känner bara jaha... Va roligt för er då.... Men jag e int bitter! ;)
 
Nu ska jag försöka sova, hoppas på att det kommer en sockerdipp snart så jag bara kan däcka.
 
Jo juste måste berätta att idag så var både Joanna och Brad hemma 8:20 då vi går till bussen, så dom bestämde sig för att följa med ut.... Tror ni inte att vi missar bussen idag eller??? Asså palla tajmingen -.-  Så säger Joanna, jo men förresten dom skulle nog börja komma tidigare så letar hon fram ett gamalt mail, jo men visst, bussen ska numera komma 8:20, istället för 8:27..... 1 Ska hon inte berätta det för mig? 2 Varför var vi tvugna att missa den idag när dom var med? . men det var ju typ hennes fel!
 
Det var min dag det! Hoppas ni har haft en bra dag! ;)
 
Tack pappa :) Betalar du en tripp till SF så jag kan se henne igen? ;)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pap

Kanske, om du betalar min tripp amish....

2012-09-14 @ 14:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0