Sjön suger

det uttrycket är så sant! Efter att varit ute på sjön i typ två timmar idag är jag nu HELT slut! Och jag gjorde liksom inte ens något, jag bara satt. Hahahah!
 
Idag vaknade jag upp med ett ryck, tittade på klockan och bara for upp ur sängen. Klockan var antingen 11:17 eller 11:47, kommer inte ihåg, men den var senare än 11 i alla fall. Blev lite smått irriterad på mig själv att jag sovit så länge, men jag hade ju inte ställt någon klocka, plus att jag inte somna förs vid 2 tiden, så det var ju inte så konstigt att jag sov länge!  Jag gick upp, har huset för mig själv på söndagmornar då barnen har football och cheerleading, så jag får sova hur länge jag vill! :D Nice ;) I alla fall jag gick upp drack lite det (lite=3koppar) och gjorde sedan pannkakor till brunch! hahha vet inte varför, men jag fick för mig att jag var sugen på det. Sen när jag var klar med frukost och så så gick jag upp i köket igen, och då sa Joanna att dom skulle ut med båten och frågade ifall jag ville följa med. Eftersom jag inte hade några andra planer sa jag ja! Så som sagt vi var väl ute i drygt 2 timmar, åkte lite vattenskidor, lite ring och sen åkte vi bara runt ett tag. Det var roligt och trevligt! :D
 
SEN!!! Oj jag måste skriva rätt så mycket nu så ni hänger med, men jag är så ivrig så jag lovar att detta kommer gå åt skogen. Hur som helst!
När det inte är båt säsong så brukar den stå uppe i ett garage i New Hampshire, där den får service och tvätt och så. Men i år har dom inte använt båten så mycket så den behöver inte service. Så dom kom på att dom kunde putta ur min bil ur garaget och ställa in båten på en av platserna. så i vinter får jag ingen varm bil :( Jag kommer få stå och skrapa rutorna osv... Hur som helst, idag var tydligen sista båtdagen så nu skulle allt ur båten och båten skulle bakas in i garaget. Nu kanske ni tänker, ja men vådå det är ju enkelt. Aa, men då kan ni komma hit nästa år och göra dettta! För det var allt annat en enkelt! :o
 
Nu pappa är det dags att bli stolt!
 
Dom hade ju självklart mätt båten och trailern och så så dom visste att det skulle få plats och det skulle gå att få igenom den genom garageporten, men med ungefär en millimeters marginal på vardera sida. Så ja det tog ju några turer innan vi fick upp trailern rakt så vi bara kunde köra in (båten var avkopplad från bilen så vi puttade för hand). När vi väl hade fått in den så den stod rätt och så så skulle vi ta av den yttersta delen på släpet, ni vet den dära som sitter på bilkroken. Brad tog fram två polygriper och stod rätt så länge och försökte få loss två bultmuttrar (rätta ordet?) Jag stod och tittade på honom och ba, ehm jaha lycka till... Jag började titta igenom hans verktyg (låååångt ifrån mina föräldrars utbud) men hittade det jag letade efter.
Vet verkligen inte vad det heter, men det är det här verktyget man har när man ska skruva upp muttar (ja men da, vad skulle vi göra?) men jag menar liskom det här verkyget som är ett handtag så sätter man huvudet över muttern så vrider man så går man tillbaka så låter det drr drr drr drr, eller förresten kanske mer tick tick tick tick. Skit samma ni förstår vad jag menar! Brad står nu där och kliar sig i huvudet och frågar högt hur fan detta ska gå. Då går jag fram med mitt verktyg i högsta hugg, frågar ifall jag får prova, tar en av hans polygriper och sätter sedan igång. Pappa jag gjorde det!!!! :D Hahah kunde inte sluta le när jag var klar! JAG gjorde det!! Jag gjorde något som Brad hade gett upp med! Hhaha yeey till mig! ;)
 
Och mamma.... Den här historien du drar med Björn Borg (tror jag det är), är den sann? För jag tänkte att Brad är ju tennis intresserad så han kanske har hört den... HAHA det hade han inte...... Hahah...
Hur som helst, han letade efter en skiftnyckel när han gett upp med polygriperna och jag har ju ingen aning om vad det heter men fattade vad han letade efter så jag försökte mig på den där historien..... Do you have what we call a skiftnyckel in Sweden, han tittade på mig ett tag och sen vända han sig om och låssades(?) att han inte hört mig typ.... HAHAH, jaja jag skrattar åt det i alla fall! (inte historien, mer åt mig själv. Historien är ju på pappa-nivån)
 
Hoppas ni hade en bra söndag! Det hade jag :) God natt!
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kall bil, här hemma hos oss får man inget annat så det är bara att vänja sig. Visst, vi har ju motorvärmare men det kan bli att få skrapa rutor och skotta snö av bilen.
Duktig flicka att klara att dra loss bultarna! Det var Björns tränare Lennart Bergelin som frågade efter en skiftnyckel när han var i Spanien en gång.
Puss

2012-09-24 @ 06:42:04
Postat av: Pap

Spärrskaft, och vadå pappa-nivå på historien?:)

2012-09-24 @ 08:42:44
Postat av: Jessica

Haha, vilken bra historia! Bra att du visar vad svenska tjejer kan.

2012-09-25 @ 21:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0