Funderingar!

Goddagens!
 
Klockan är nu 14:30, snart dags att hämta barnen! Jag vet att det varit lite dålig update, men det var lite saker jag behövde fundera på.
 
Vet inte vart jag ska börja. Idag är det tisdag. Jag hann med att träna två pass i morse eftersom bussen nu kommer 8:20, och starten på passet är sällan 8:30, så att jag var där 8:35 gjorde inget :) Efter det åkte jag hem städa mitt rum, sen flydde jag till vinden för att städtanterna var här. Så där satt jag hungrig, svettig och lite frustrerad. Jag hade en plan för dagen men den sprack när dom redan var här när jag kom hem. I alla fall, hann skypa med morfar då jag beställde en omgång "landetbröd" tills jag kommer hem, skypa med Malthan innan hon stack iväg för att träna, skypa med Jonas medan han lagade middag, skypa med jonas, mamma och pappa medan dom åt middag, skypa med mamma och pappa medan dom gjorde ingenting. Hahah ja så det så!! :D 
 
Nu till en helt annan sak.
När jag förlängde sa familjen att jag skulle vara den sista aupairen, vilket jag verkligen har gillat. För i detta fall tror jag att det är bra att vara sist, för det känns som om man kommer bli mer ihåg kommen då. Nu har dom i alla fall ändrat sig och i lördags morse vaknade jag upp till ett mail där det stod att jag är anmäld som referens åt familjen. Detta var alltså i lördags. Igår (Måndag!) hade dom fått 3 tjejer som cultural care tyckte passade bra! Så under en dag fick dom 3 nya mig??? Känslorna som kom i lördags var avundsjuka, irritation och lite hat. 1 Jag är så sjukt avundsjuk på den nya som ska komma hit och få uppleva detta! Speciellt med denna familj! Jag hade inte kunnat önska mig något bättre! 2 Irritation för att jag intefår vara den sista :( Jag får inte vara den som dom kommer komma ihåg som den sista! :( 3 Hat mot den nya för att den kommer och tar detta ifrån mig! Vem gör något sånt? :o Hahha på samma gång är jag så glad för denna nya person, som jag säger, man kan inte få en bättre familj! Jag är glad över att få åka tillbaka till Sverige och bli vuxen, ta tag i mitt liv. Börja skolan... Försöka överleva på nudlar och burkmat i 4 år...
Joanna tycker att jag ska stanna 6 månader till. Men jag kan säga utan att få beslutsångest, att nejtack, jag måste växa upp.
 
Vad mer har jag att säga? Jo gårdagen gickbra! Dom var fortfarande sura på arandra, men dom ringde varsin kompis som kom över, för vi har en ny leksak! Vi har en MEGA trampolin i trädgården! Ni vet hur allt är så stort i usa... Trampolinen är stor! :) Skit roligt! Skulle ju dock vara annu roligare om jag hade någon "vuxen" att hoppa med på dagarna. Barnen bara tjaffsar om vem som ska få flyga. Ni vet när någon "tar den andres stutts" och man flyger högre än om man hoppar själv. Nu när det ska komma en ny aupair till denna familj tycker min mamma att jag ska sluta skriva dåliga saker om barnen. Men jag ska säga er en sak, att ni som läser denna blogg kan känna er lyckigt lottade för ni är en exklusive grupp med utvalda personer! ;)
 
Nu ska jag gå och ta en kort nap innan jag ska... åh såg var klockan var nu -.- ingen nap här inte.... Aja men ska lägga mig i soffan i alla fall! :)
 
Hoppas ni haft en bra dag! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0