Back to reality

Ja då sitter jag i min egna säng igen!
 
Skönt på ett sätt, tråkigt på ett annat.
 
Skönt för att jag får tillbaka mitt egna rum, säng och badrum! Skönt att inte behöva leva i en resväska.
 
Tråkigt att behöva lämna New York City. Vem vill någonsin lämna den staden? Inte jag i alla fall!
 
Okej, så vad har vi gjort i helgen? :)
 
I lördags ringde klockan 06:00. Vi gick till tunnelbanan, tog den några stationer för att komma till bussen. 07:30 rullade vi mot New York City! :) Vi har verkligen bara chillat runt. Inte haft några måsten. Bara tagit allt som det kommit. 
 
När vi kom fram letade vi hos fram till en tunnelbana som tog oss till Hostlet vi skulle bo på. Sen drog vi ut på äventyr! Såg frihetsgudinnan för femtielfte gången. Gick över Brooklynbridge. Till slut hamnade på taket av Rockafellercenter. Tredje gången för min del och kände inte att det skulle bli några nya bilder där ifårn. Sorry!
Sen strosade vi bara runt. Avslutade kvällen på klubben kommer-inte-ihåg-vad-den-heter, inte alls bra. Dålig dj, som spelade dålig remix av dåliga låtar... Mindre lyckat! Plus att våra kompisar som vi skulle ut med inte kom in. Så det var ännu sämre!
 
Söndagen hade vi en sak planerat det var att besöka 9/11 Memorial. Det var riktigt fint, men tror att det är ännu finare för folk som det betyder mer för.
Efter det gick vi i butiker längs Broadway. Avslutade en lååång dag på TGI Fridays på Times Squere.
 
Idag har vi besökt Sockerbit, den svenska godisaffären! :D Jag kan inte beskriva känslan som infinner sig när man kliver in där! Åh det är bara underbart!
Nu har butiken utökat sitt sortiment också, men knäckebröd, kaviar, fiskbullar, vaniljsås, Öhn's jordgubbssaft (farmor och farfars saft! :D) osv. Så mysigt! Kommer ihåg när denna butik öppnade, och DN hade en artikel om den. Jag kommer inte ihåg alls vad som stod i den, men jag tror att jag tyckte att det var en idiotisk affär att öppna, men jag kan säga att jag har ändrat åsikt! Den BÄSTA affären ever! ;)
 
Nu ska jag sova! Imorron börjar skolan! Nya rutiner då dom ska ta bussen till skolan! Ojojoj jag är nervös! Haha....
 
God natt! :)
 

Var ju tvungen att leta upp artikeln!
http://www.dn.se/ekonomi/laddar-for-goda-affarer 
 
Jag trodde jag kom ihåg ett helt uppslag om butiken, men antar att jag hade fel! Men vet ni! Detta var paret som jobbade i butiken idag! Coolt va? :) Även fast man såg att killen var svensk sa han inget, men lugn jag och madde var smarta nog att inte säga något dumt! ;)
 
Det måste jag säga, det kommer bli svårt att gå i butiker hemma, för här snackar man skit om allt och alla och det är HÖGT! Men man måste tänka innan man pratar! Alla här har en eller två historier om att snacka skit eller bara snackar om personer som sen visar sig vara svenskar... Det är då man leker dum, eller stum/döv/blind eller bara lägger benen på ryggen och springer fort!
 
Min historia är när jag och Rebecca satt på bussen på väg till Boston. Det klev upp då på tre pers som insåg att dom behövde fylla på sitt kort. Det är rätt så mycket folk som ska på bussen, det är höst ute alltså ruggigt och det regna. Så jag uttrycker min frustation över att dom ska ladda på korten just då. Varför inte låta alla gå på och sen kan dom göra detta när alla är under tack. Så jag säger väl att dom är idioter som inte kan tänka på andra osv. När dom sen går förbi oss pratar dom norska. Jag tror dock inte att dom hörde mig, för att om dom gjorde det borde dom ju kollat på mig som att jag var en idiot, men det gjorde dom inte, så jag tror jag klarade mig! Men det fick mig i alla fall att tänka till alla de andra gånger jag velat uttrycka min fustration! ;)
 
Nu, god natt! Hoppas ni får en trevlig tisdag! :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att du kommer ihåg att jag också satt på den bussen in till Boston med er två..... <3

2012-09-04 @ 13:29:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0