I love you New York!

Vart ska jag börja?
Underbara New York, ni som inte varit här se till att aka hit innan ni lämnar jordlivet! Det är en sån sjukt cool stad, ni förstår verkligen inte vad ni går misste om!

Jag kom ner till stan typ vid 4 tiden igår. Då försökte jag få tag på en taxi. vem trodde att det skulle vara svårt att få tag på en taxi i staden som bara kryllar av taxibilar?? :o Inte jag i alla fall! Efter ett tag lyckades jag och åkte då upp till 43:e gatan mellan 8 och 9:e ave. Där har nämligen Emmis värdfamilj en liten övernattningslägenhet. Efter ett tag gick vi ut på middag. Vi gick till en restaurang som jag åt på förra sommaren när Malin och jag var i nyc. En liten italienskthak riktigt trevligt, och god mat! :) Efter det gick vi hem igen och började göra oss i ordning. Sen drog vi ivag, första stoppet var en lägenhet på 5 ave, på typ 47:e våningen. ja man blev lite höjdrädd när man tittade ner! Där bodde två asiater men deras två svenska kompisar var också där, varav en gick på Sam i jakanskolan ;)
Sen åkte vi vidare, till en annan lagenhet, den var annu hogre upp! Men coolt var det!! :D Där traffade vi massa nytt folk! fran norge danmark ryssland Kazakhstan tyskland, ja en internationel blandning liksom! :)


ser man natt? det är fran första stället ;)


Ser ni hur högt det är? :p

sorry nu måste jag sluta innan jag blir aksjuk! Fick aka med en tidigare buss så nu sitter jag inklamd mellan två främlingar langst bak i bussen där toaletten är... trevligt varre! Hoppas att jag inte dregglar på någon av dom! Önskar att det var två snygga killar, men sån tur kan man ju inte ha....
Dock blev nog Ben glad när jag sa det för stackarn har lovat att hamta mig ikvall när jag kommer hem. Haha!

Hoppas ni hade en bra helg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0