Winter wounderland

När jag gick ut för att hämta barnen vid bussen klockan 1:56 var det svinkallt. Det var även några snöflingor som flög runt i luften men det såg mer ut som typ maskrosfrön. När vi var klara med läxan och snak och så klockan 3:10 var det vitt ute... Alltså på en timme gick det från grått och trist till vitt och mys! Eller ja det är ju inte så mysigt just nu, nu är det slask och så. Men om det får vara kallt nu några dagar kan detta bli jätte mysigt! :)
 
Till något helt annat... Tidigare idag funderade jag på att starta en matlagningsblogg. Jag stog och lagade dagens middag typ vid 10 imorse och när jag stannade upp för en sekund så kände jag att wow titta på detta. Det är som att bilderna är hämtade ur Äntligen Hemma MAT,eller nått. För en sekund drömde jag mig bort om att vara Sveriges största matblogg... Hahah jag tänkte då att jag skulle laga mat för att sen ta kort på det och lägga ut på bloggen och skriva receptet under. Och även skriva ner mina speciella tips.. Hahah drömma kan man alltid göra, eller hur? :)
 
 
Tänk om jag nu hade en bra systemkamera. Tänk vilka bilder detta hade blivit! :D Nu vet jag inte vad dom ser ut som!
Jag tänker inte skriva receptet här, för just nu är inte detta Sveriges största mat blogg.... Men jag kan ju berätta att jag långkokar ett lammben. Smarrigt, right? :) Satte timern på 9 timmar, för det stod 8-10 tinmmar i receptet men jag kände bara att det är ju ganska stor skilland på 2 timmar.... Vi får se hur det hela slutar! ;) Till detta lamm, ska vi äta anis (tror jag det heter på svenska) som man bara gör i ugnen!
 
Jag kan uppadatera senare hur det hela slutade! ;)
 
Just nu sitter jag på denna förbaskade pallen i köket. Barnen har playdates, jag ska absolut inte klaga, jag menar jag gör ju inget, men det är rätt så tråkigt att sitta på denna pall.
 
Ha det så bra så länge! :)

Kommentarer
Postat av: Pap

Kul när du kommer hem och kokar lammben till mig, men anis? Mer vanlig som brödkrydda.

Nå, hur blev resultatet?

2012-11-08 @ 09:34:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0