Miami 2012

Jag vill börja med att tacka alla som har tittat in här varje dag under min semestervecka. Ni är då trogna läsare! :D
 
Miami har varit nice! :D Trodde allt skulle vara lite mer paradis men vi kanske var där under fel säsong. jag orkar inte skriva så mycket så tänkte bertta om dagarna i punktform! ;)
 
onsdag:
Flygningen gick bra, vi låg före tidsplanen och landade nästan 25 min tidigare.  Sen kom vi fram till gaten. Då gatebron inte ville rulla ut så vi satt nog där i 45-50 min (kommer inte ihåg)
Jag gick och satte mig utan för utrikesutgången
mötte upp Malin
hotellet var fint
Somnade typ 9:00
 
Torsdag:
Solen lyser himlen är blå, åh vad det är skönt att leva då, högt i topp går allas humör och det är det som susen gör.
Det var en härlig dag på stranden! :D
 
Fredag:
Moln???? Say What? Vi var ju där för sol och bad.
Det blev en heldag framför tv:n... Det är väl också  semester? :)
 
Lördag:
Enligt väderprognosen skulle det vara likadant som på fredagen, så vi bestämde oss för att åka in till Miami City och hänga där.
För fint väder för att turista och inte ligga på stranden,  så vi åkte tilbaka till hotellet.
Sen åkte vi till ett mall.... Och såg Breaking Dawn part: 2!!! :D
 
Söndag:
Sol!
Åt frukost, skit taggade på att gå ut och lägga oss på solstolarna
Vi går ut hinner lägga oss på stolarna när det blir mörkt....
Ligger kvar tänker att det ska blåsa förbi.
Det gjorde det inte. Inom 5 min var vi typ genomblöta och sprang upp på rummet och kröp ner under täcket.
 
Måndag:
Hyrbilen skulle hämtas upp 8:00
klockan stod på typ 6 ( vi är tjejer okej?)
8:10 trillar hyrbilspersonen in genom dörren. Svenskar som vi är var det lite irriterande!
Typ 8:45 rullar vi ner mot Key West!!! :D 
3 timmar och 30 min senare hade vi till slut hittat fram! Tänk vad en strand kan gömma sig?
Vi hann ligga och sola ett tag innan det var dags att åka hem igen.
Stannar till på en restaurang för lite mmiddag, då jag ser hotellnyckeln i plånboken. HERRE GUD VI CHECKADE INTE UT skriker jag. Innan jag inser att det var lungt. Frågan är bara checka ut från vart? Hahah ja när pulsen laggt sig kunde vi återgå till middagen.
 
Tisdag:
Roadtrip till Sawgrass Mills mall
Stort mall!
Tur att man fick en karta!
Shopping
Kontot tomt, check!
 
Onsdga:
Nu ska vi checka ut.
Åker till flygplatsen
Går på  flyget som ska åka 1:50. Jag vaknar till 2:20 men vi står fortffarande på marken. Saken som ska suga in luft så att planet kan lyfta fungerar inte. (jag tycker det var tur att dom upptckte det innan vi rullade på startbanan, ni vet ju hur snabbt det går?)
1 tim och 45 min senare började vi rulla. Det lät lite konstigt och lite andra saker som kändes si så där, men det gick ju bra i alla fall ;)
Vi landar 3 timmar senare. Tror ni gatebron fungerar denna gång? Jag var bara tvungen att skratta åt det, vad är oddsen liksom? men denna gång visste dom det innna vi stannade  vid den så vi åkte vidare till en annan gate.
Vi går mot väskband A (som dom sagt till oss) första vagnen med väskor kommer. Inga fler?
Dom roppar ut i högtalarna att dom gjorde fel och att väskorna nu kommer på band B.
Vi hoppar in i taxin
Vi kommer hem ingen är hemma...
Dom andra kommer hem, KRAMKALAS!! :D 
 
Nu:
Lite big bang theory och sen sovdags! :)
 
Allt som allt har det varit en bra resa! :) Kunde varit bättre väder för att det skulle kunna räknas som en solsemester, men semester som semester liksom! :D
Trodde även att saker och ting skulle vara mer paradis, som sagt, men jag tänker åka tillbaka dit, for sure! :)
 
Tack och hej!
 
Bildbomb:
 
Okej jag kan ju inte skriva mellan bilderna nu.. men här har ni dom! :) Jag hoppas dom inte ser så ihop tryckta ut som dom gör här!
 
Nu god natt! :D

Kommentarer
Postat av: Pap

Låter som en skön vecka. :)

2012-11-22 @ 08:35:43
Postat av: Mamma

Vilken härlig vecka ni verkar ha haft! Fina bilder!

2012-11-22 @ 10:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0