Måndag 5/11-12

God dagens!
 
Idag har jag fikat med Matilda och Martina! Bakade äppelpaj (allt för att få vaniljsåsen) den blev okej god! Bättre än bullarna iaf! ;) Sen var det helt plötsligt tid att börja jobba, men man säger väl att tiden går fort när man har roligt? :)
Nu börjar hösten komma på riktigt. Imorse var det en bitande kyla som högg i näsan när vi stod och väntade på bussen. Imorron ska det bli ännu kallare... :( Jag vet att jag sagt att jag längar, men får jag ta tillbaka det? Imorron ska jag försöka tamed teet ut, då kanske det blir bättre? :) Jag känner själv att jag måste vänta med vinterjackan, för om jag sätter på mig den nu, vad ska jag då ha på mig när det blir riktig vinter?
I-lands problem kan man kalla detta....
 
Kollade just upp vädret för Philadelphia i helgen, 12C på lördag och 16C på söndag och stooor sol. Inte illa! :) Hoppas det bara håller sig så! ;) Svårt att veta vad man ska packa! :/
 
Okej ska se ifall jag orkar skriva om allt dettta, men börjar lite nu! Kanske slutar mitt i, då kommer fortsättning någon annan dag!
Jag fick för ett tag sen en fråga om hur jag känner över att jag snart är tillbaka i Sverige.
Vad jag ska svara på den frågan vet jag inte. Jag kan inte fatta det?
Jag har tappat tidsuppfattningen på senaste tiden. Jag är tex inte med på att jag åker till Philly på fredag, för att sen komma hem söndag packa om väskan åka till miami, komma hem packa om väska för att sen typ åka till Sverige. Nä jag fattar det bara inte! Det kan också vara förnekelse, vet inte själv vad jag tycker och tänker.
Jag är done här. Att åka till mallet är inte ens roligt längre. Jag har inget mer att göra här känns det som. Jag älskar denna familj, detta hem, det är ju mitt hem jag kan ju inte lämna detta? Men jag är så done med att komma upp till tvättrummet och se en över fylld tvättkorg som bara hånler mot mig. Eller att gå in i samma rum, och se att man tagit sin egna tvätt men lämnat barnens. Jag är done med alla dessa jävla mail och lappar där det står gör det, gör det här,  gör det här också. För i helvet gör något sjävl! Vad mer är jag done med? Listan är lång, men just nu är det det som ligger längst upp... Jo jag är trött på att inte få vara tonåring. Att få sova till middagstid. Förr var det pappa som satte igång och dammsög utan för rummet och tpg några extra tag in i dörren, eller mamma som tyckte det var dags att baka, nu är det barn som hittat en studsboll att studsa med. Eller att spela trummor går ju också bra. Jag saknar lagad mat. Jag saknar att inte få sätta mig vid bordet och allt bara är klart. (Självklart kommer jag inte göra det längre, men mamma och pappa låt mig få vara liten några dagar till när jag kommer tillbaka!).
Vad mer. Nä jag kan inte fatta att detta är slut. Att jag inte ska vara kvar här. Det är jobbigt, riktigt jobbigt. Det var ju en flykt från vuxenlivet, (även om jag varit mer vuxen detta år än jag någosin kommer att bli) men nu kommer verkligheten ikapp. Dags att göra något av detta. Skaffa lån på banken. Se skuldberget växa.
Jag tror fortfarande att man, barn hund villa och volvo kommer på posten någon gång efter min nästa födelsedag. Att jag ska behöva göra något fär att få det att händ är ju bara bisarrt -.-
 
Tråkigt att höra pappa! Hoppas du har en bättre omgång till kvällsfikat den 19:e dec! ;)
 
(nu kopierar jag allt detta innan jag trycker på pblicera så jag inte behöver bli så arg!)
 
Imorron är det val.. Är det någon som vet när man får reda på vem som vann?? Jag undrar ifall det kommer märkas imorron? :) Jag vet inte mycket om politik och verkligen inte något om amerikansk politik, men jag måste säga att jag tror jag vill att Obama vinner, mest för att jag kommer tycka synd om honom om han inte vinner. För finns det ens någon president som inte har suttit två perioder? Men som sagt vet inte alls vad han står för och vad den andra sidan står för, så ta det inte som en politisk åsikt! ;)
 
Woho, för den som ville veta gick det att publicera detta inlägg på första försöket! ;)
 
Visste ni att studsboll och studsa bara stavas med ett d? Det lärde jag mig precis. Tänk, man lär sig något nytt varje dag! När vi ändå pratar stavning kan jag ju påpeka att jag vet hur man stavar tjäna, tjänat osv. Insåg här om dagen att jag skrivit förkänat i ett tidigare inlägg. Vill bara förtydliga att jag vet att man skriver förtjänat. Eller? Nu såg båda hel konstiga ut! Dags att stänga ner hjärnkontoret! Håll tummarna för det är Criminal Minds marathon på tv så det lär ju inte gå att somna i första taget!
 
Eller Malin vad säger du, hunden vill ha majs?? HAHAHAHA!!!
 
Nej nu är det ett seriöst god natt! Jag har säkert publicerat detta inlägg 7 gånger nu, och varje gång med något nytt!
 
God natt!!

Kommentarer
Postat av: Pap

Kvällsfikat trodde jag var med rostade mackor....men jag ska öva lite till innan du kommer hem till sweden.

2012-11-06 @ 11:10:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0