Onsdag 16/5-12

God dagens!

Överraskningen jag hade kanske inte var så som jag tänkte mig. Hahah... Den skulle i alla fall vara att jag skulle vara "med" på Jonas 18-års middag hemma i Stockholm. Men det gick väl så där. Lite tekniska ljudproblem slutade med att jag blev lämnad mitt i buffén. Nej men det var jätte roligt från mitt håll. Att få höras allas röster igen även om jag inte såg var den kom ifrån hörde man ju vem det var, typ som att jag skulle stått i köket och blundat. Men som sagt ingen hörde vad jag sa så det var väl mindre lyckat...

Andra saken jag mååååååste berätta idag börjar så här,

"Josefine, are you sick or something?"
"ehm, no" lite smått irriterad över att någon pratar med mig när jag sover.
"well, its already 8...."
"SHIT!!!" Rusar upp ur sängen får av mig pyjamasen upp fixar frukost, sen deras snack och sen helt plötsligt var vi klara. Det som brukar ta oss 40-45 min tog oss idag bara18min. Hahah gäller att vara effektiv! Det som hjälpte dock var ju att båda barnen var vakna, det skulle blivit lite jobbigt om jag behövde väcka Quin.

Och en tredje sak, idag är det ingen vanlig dag för idag är det Pixies (hunden) födelsedag hura hura hura!! Idag var det även dags för den månliga (är det ett ord?) klippningen, och när hon kom tillbaka hade hon rosetter i öronen. Hur söt som helst!






Kvällen avslutade vi (jag och Matilda) på starbucks med Alex :)


Kommentarer
Postat av: Margareta & Björn

Jo,Josefine, det var en stor överraskning. Det kändes som du var med. Många häpna utrop om den fantastiska tekniken förekom, särskilt bland de äldre.

Om något var fel så var det att vi inte hade en "producent" i feströran. Det var mycket ljud och rörelse hela tiden och när maten kom glömde vi bort att du faktiskt var i Boston och inte kom med till matbordet.

Det du inte såg var att hela festen blev lyckad och att Jonas verkade glad över sina presenter.

Lev väl!

Farmor och Farfar

2012-05-17 @ 21:10:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0