Måndag 19/3-12 tankar...

Hejsan!

Jag klev nyss ut ur mitt rum för att gå och borsta tänderna. Första tanken, "åh en sjöstjärna!" Andra reaktionen, hjärtattack. 


.........

Fast det är liite dubbelmoral. För för typ en timme sen var det en spindel i Justins rum. Då tog jag en ynka liten näsduk och bara plockade upp den. men med den här fick jag liksom återuppliva mig själv!
Skit samma!

Idag, eller ja igår när vi kom hem så låg det STOR stenar på baksidan, POOLEN är på väg!! :D Idag har det grävts och grävts och grävts!! Hela baksidan är numera inte något man skulle kalla trädgård! Gräsmattan är borta och det är mer grus/stenar än fd gräsmatta. Pappa du ligger efter.......... Just sayin'.

Idag lämnade jag Justin i chocktillstånd efter skolan. Vi hade ännu ett snack och idag röt jag till riktigt ordentligt och det sjönk nog in i honom att vissa saker sårar... Sen hade i en jätte bra eftermiddag/kväll med Harry Potter film så jag är helt matt. Han tittade på filemn i en sekund, sen vände han sig om och fråga, Vad hände, varför gjorde han så? Vad händer sen? Kommer han dö?
Jag är så trött på min egna röst så jag vet inte vad!

Vågar inte riktigt säga att våren är här, för då får vi väl snö nästa vecka... Men fuktigheten är på väg och det är 25 grader varje dag denna vecka!! Jag klagar inte! :D Måste bara ut och shoppa lite sommarkläder! :) Matilda tittade lite konsigt på mig när jag sa att jag går i jeans och tjocktröja även under sommaren... Hahah så nu får hon gott följa med och vara smakråd!
Vi var ute på vår vanliga promenad idag. Det är inte riktigt så att man vill spendera sånna här dagar i gymmet.

Tack Katta för grattningen! :)

Pappa, jag visste att du låg bakom paketet! Speciellt städdukarna! Tack :D

Angelika, jag mår mycket bättre nu! Lite sån där äcklig influensa bara! :p

Jag hann även med lite skype med Malin! Alltid lika skönt att få prata med dig! ♥ :) Även fast du inte hjälpte mig ett dugg....... 


Som ni alla vet ligger jag i valet och kvalet om att stanna här i 6 månader eller återvända till Sverige i juli. 

Tankar:

Matilda och Rebecca säger att jag inte ens skulle tänkt tanken om jag inte vill. 

Vad är 6 månader? Vem kan säga att dom bott i USA i 18 månader?? jag tycker det är lite coolt! 

Skolan och hemma finns kvar om 6 månader.

Här har jag ledigt 6 timmar per dag utan att veta att "jag skulle kunna göra det istället för detta" (ni vet typ titta på tv istället för att plugga, eller nått) Här kan jag titta på tv utan dåligt samvete! :D

Om jag stannar kommer Malin igen (kanske) och då ska vi till MIAMI! :D 

Jag trivs riktigt bra! 

Nackdelen är att Rebecca åker hem i Juli, och Matilda skulle försvinna i septemper.... Så jag skulle ju vara lite ensam i okt, nov, och dec. Men jag får väl leta nya vänner. Om jag kunde göra det i sommras kan jag väl göra det i höst också?? 

Som jag sa, jag trivs riktigt bra, har en otrolig frihet som jag inte har i Sverige. ( jag pratar om bilen..) Har en bra familj. Har jag ju hemma också, men ändå! Finns så många som vantrivs med sina familjer under sitt år här! 

Under kvällarna när jag ligger och tänker på detta, och allt snurrar i huvudet då är det så självklart att jag ska stanna, men sen på morgonen och resten av dagen så är det 50/50.... 

Vad det hela slutar med så kan jag ju säga att jag kommer hem gråhårig, alldeles för mycket tänkande....

Nä nu ska jag sova! Tack och god natt! 

Slänger in lite bilder från i helgen! :) 






Ja, snön räckte inte riktigt.



Visst sa jag att vi bodde ski in/ ski out? Det där är stället i bodde på! man åkte bara ner till gondolen så var man på toppen 10 min senare! 

Nu: GOD NATT!! :) <3<3<3<3


Update: 

Har kollat runt på några andras bloggas som jag vet också funderar på att förlänga. Hittade en kommentar som jag gillade. 

"Allt här hemma finns kvar. Men denna chansen finns inte kvar."


Summasumarum JAG BLIR TOKIG! 



 



Kommentarer
Postat av: Malin

Haha men jag ska inte vara den som bestämmer åt dig utan detta viktiga beslut måste du ta själv!! ;) Du vet innerst inne vad du vill/ska göra :)

2012-03-20 @ 09:52:06
Postat av: angiiiie

du har pratat om det så länge, fan GO FOR IT! ångrar du dig efter 2 månader så är det bara att komma hem, det är ju inget krav att du måste va kvar 6 månader (eller?) för kommer du hem och ångrar dig är det ju kört, men ångrar du dig där så går det att fixa.... :) puss på dig

2012-03-20 @ 12:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0