I'm back! Och jag har det bästa föräldrarna, EVER!

Tjola hopp tjola hej!

Nu sitter jag hemma i fotäljen, framför tvn. Harry Potter maraton är inget att skoja om! ;) Helgen har varit riktigt bra. Skidåkningen har varit en ny upplevelse för mig. Folk åkte runt i sina shorts, vissa åkte utan tröja... Det var så sjukt varmt, 25 grader. Lite slaskigt värre. På vissa ställen var det bar mark i backen, på andra var det en stor pöl med vatten. Man brukar ju vara orolig att det ska vara lite isigt där man åker, nu var man rädd att fastna i slasken. Som sagt en helt ny upplevelse! Och värmen. jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Jag är ju så van att man har underställ på sig när man åker skidor, inte kunde jag ändra på det nu??? SÅ jag har svettats kan jag ju säga....

Det var lite osäkert in i sista sekund ifall jag skulle följa med. Ska jag vara ärlig kan jag säga att det var maten som fick mig att följa med. Jag visste att jag skulle få tre måltider per dag serverade om jag följde med. Om jag stannade hemma skulle jag inte få ett enda. Efter veckan med en mage som inte riktigt velat samarbeta tänkte jag att det skulle vara bra om jag fick i mig riktig mat. Bra tänkt, tänkte jag! :) Mat har jag fått. Ont i ben, rygg och mage har jag, och en solbränd nästipp... hahah. 
Måste ju även säga att det var riktigt skönt att ha med sig barn. Dom orkar ju inte stanna ute hela dagen så det var rätt nice. Vi har hängt vid poolen, bastat, badat bubbelpool, kollat på Harry Potter påå rummet.  hahha ja det har varit bra helt enkelt! 

Just måste ju säga att det var riktigt tugnt att pka skidor! fine att det blir kullar av snön i backen, men i vanliga fall åker man igenom dom utan problem. Denna helg har varit som att åka puckelpist mest hela tiden. Mjölksyran kom när man klev av liften! Det braiga med usa är att stollift/gondoler var det som gällde. Ankarlift, släng dig i väggen! Så man fick i alla fall vila sig i liften. Vi bodde på ett ski in/ski out hotell. Ingen kö i liftarna. Och ett åk varade i typ 30 min. Dels för att backen var lång, men också för att man behövde stanna och vila var tredje sekund. Men över lag var det en bra helg! :) 

Så nu till rubriken.
Bästa mamma kanske jag ska säga, men jag räknar med att pappa också var med på ett hörn! När vi nu kom hem och tömde brevlådan, låg där det där väl igenkänliga gröna paketet! Jag behöver inte ens öppna det för att bli glad. Man blir bara glad av paketet! :D Jag vet inte när jag hade namnsdag, eller ifall det bara var en pik eller nått. 
Vid närmare efterforskning så har jag namnsdag imorron!!! Hahah överraskning! Tack iaf! :) 
I alla fall, godis och städtrasor låg där i paketet! Tack tack tack!!! :D:D:D 

Nu ska jag gå och äta lite middag! flingor och mjölk är väl okej? 

Hoppas ni alla haft en bra helg! :) 

♥♥♥

 


Kommentarer
Postat av: angiiiie

låter som om det har varit super bra där :D hoppas du är heeelt frisk nu buddie <3<3

2012-03-19 @ 07:17:14
Postat av: Pap

Jo, en av många dolda talanger jag har är veta när du behöver nya "svenska" trasor för städningen...och finns det inga termometrar att spana på så du vet hur du ska klä dig? Hursom, nu har du åkt utför i Amerika och det är inte alla i familjen som gjort det. :-)

2012-03-19 @ 08:43:13
Postat av: Anonym

Grattis idag på namnsdagen Josefina dock i sv almanackan !!

2012-03-19 @ 15:48:27
Postat av: Katta

Glömde att grattis hälsninge var från mig

2012-03-19 @ 15:49:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0