Helgen 23-25/3-12

Nu ligger jag hemma i min egna säng! :)

Jag ska börja från början.

Fredag:
Jag sticker ut och springer 30 min under morgonen. Möter sedan upp Johanna för lite lunch i mallet. Kommer hem packar bilen.
Vi hämtar barnen i skolan och drar direkt efter det. Det är en resa på 3 timmar och 39 min enligt googlemaps. Det blev dock en lååång resa!
För er som undrar så kostar det 166 dollar att köra 80 på en 65 väg.... Att missa avfarten när nästa är om 10 miles är inte så populärt hos barn... Att sedan köra på en väg i ca 40 min som HELT plötsligt bara tar slut är heller inte så populärt. Speciellt inte när det var middagstid för typ en timme sen. Kör tillbaka till närmsta by. Gps i bilen vägrar ställa om rutten. Ingen mobil har täckning... En storstadsfamilj fast i skogen... Jag trodde jag skulle få äta kottar till middag. Till slut kommer vi till någon lokal pub.
Senare kommer vi även fram till Stowe mountain lodge. http://www.stowemountainlodge.com/ . (kommer inte ihåg vad det heter) öppnar dörrarna åt oss. Vi lämnar alla saker i bilen, vi åker upp till våning 4 där vi checkar in. Vi kommer till rum 526. Då är väskkillen redan där! Vi kliver in.







Kliver uppför trappen.

Lofftet utöver vardagsrummet.



Mitt rum.

Mitt badrum.






Ja så här såg det ut. Bilderna kanske inte riktigt gör det hela rättvisa, men jävlar va imponerad jag var! ;)

Lördag:
Jag vaknar med ont i ryggen, rumpa och lår.... Jag fick typ rulla ut ur sängen. AJ träningsvärk....
Vi äter frukost, går och hyr skidor. Vädret är lite grådisigt men ändå helt okej. Jag gjorde något jag aldrig gjort förr. Jag åkte skidor utan underställ, crazy va? :p
Snön var bättre här än förra helgen, men den var fortfarande inte bra. Nästan mer gräsplättar än snöplättar. Justin har ju under vintern gått på skidskola genom skolan, så han är riktigt duktig, åker lite snabbt för sin nivå.... Quin deremot var inte duktig..... Det tog oss en timme att ta oss ner för berget. Ett åk som borde tagit typ 20 min. Vi alla 5 började åka tillsammans efter ett tag drog Brad och Justin iväg, så jag och Joanna försökte berätta för quin hur hon skulle göra... Det gick väl mindre bra... Hahah. När Justin och Brad kom ikapp oss, drog Justin iväg med mig så vi lämnade Joanna och Brad med Quin. När vi sedan träffades för lunch kom dom utan Quin. Dom hade droppat henne i skidskolan... Hahah.. Vi åkte några åk till men min ben gjorde så ont så jag grinade när jag åkte. Så vi drog sedan till poolen hängde där i typ 3 timmar! Jag Justin och Quin hade jätte roligt! :) Kvällen spenderade vi på rummet med roomservice till middag.

Så här såg backarna ut...










lite tomt på snö va? :p

Söndag:

Vaknar upp och hör hur det droppar mot fönstret....
Vi vaknar, äter lite frukost. Chillar, barnen spelar wii ute i sällskapsrummet. Vi packar väskorna och packar sedan in oss i bilen. Men vi ställer inte in gpsen på hem... Utan mot Ben&Jerrys fabrik :D



Dessa smaker finns det! :)



Här fick vi provsmaka en glass... Kommer tyvärr inte ihåg vad den hette. Men den var en exlusiv för Vermont! ;)

Ja det var fotoförbud på turen vi gick... haha dessa bilder fick jag. Det var roligt att få gjort denna tur, men det är inte något jag skulle rekomendera att åka 4 timmar endast för det. Men det är roligt att få ha gjort det! :)

Sen satte vi oss i bilen för att åka hem. Stannade för lunch och en kisspaus. Vi var hemma till halv 6. Jag packade ur min väska och drog sedan till Rebecca. Hon hade lite hemlängtan igår, så vi hängde bara lite :) åkte och åt en liten pizza till middag.

Nu sitter jag i sängen försöker planera morgon dagen. Tvätt, handling, träff med Johanna, hjälpa Alex, hinna med att sticka ut och springa, och allt detta innan 3! Stressigt :p

Pappa, vet inte ifall jag sagt det, men vi har en pool på baksidan nu förtiden. Hur ser det ut där hemma?? ;)

Hoppas ni alla haft en bra helg! :D

Måste ju säga GRATTIS till två underbara kompisar!!!!

Nya Matilda och gamla Tova, GRATTIS på era 20-års dagar! :D hoppas ni hade det bra! Matilda är i NYC så hon kan ju inte haft det annat än bra.... ;) Tova firade med våffeltårta (lyx att fylla år på våffeldagen) så hon hade det nog också bra! ;)

Puss och kram!! <3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Pap

Jo, gräsmattan börjar kvickna till efter vintern. Rabbaterna är vårstädade och äppelträdet är beskuret. Kommer bli en jättefin trädgård till sommaren.

2012-03-26 @ 09:08:24
Postat av: mathilda

AAHHHH DRIVER DU MED MIG??? B&J FABRIK??????????? Nä nu dog jag lite... btw, var det där skid "stugan"? hahaha äre ett skämt!!!!?

nice life ;)

PUSS

2012-03-26 @ 20:19:42
Postat av: angiiiie

hahaha vafan, ni fick ju typ buckingham palace till skidstuga hahah :P<3

2012-03-26 @ 22:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0