Tisdag 17/1-12 Beslut beslut.....

Hallå!

Imorrse när jag vaknade, klev ut ur mitt rum för att gå upp i köket så var det helt vitt ute! Det hade kommit så mycket snö så allt var täckt. Det har varit ca -10C de senaste dagarna. Men när snön kommer då blir det 0 gradit. Så nu är nästan allt smält, och det är bara slask. Tråkigt!

Idag har jag varit och storhandlat, hann ju inte med det igår. I helgen berättade jag för Matilda om mormor's chips. Så idag inhandlade jag något jag trodde var fläskfilé i bitar. Låt mig säga att det var det inte..... :( Smakade skit! :( Det jag dock blev nöjd med var såsen och champinjonerna! :) (inte så svårt dock) Gjorde sedan klyftpotatis till det. Note for americans: Skaffa något som liknar bakplåtspapper!

Jag och Matilda åt lite lax med quinoa till lunch. Malthan, jag får fortfarande inte riktigt till den svenska touchen på det hela :( Efter det var det dags att hämta barnen....


Barnen har varit skit idag. Jag räknade sekunder från kl 5 tills jag slutade.... Super jobbigt.
Efter att jag slutat åkte jag till gymmet. På vägen ut från vår uppfart stannade jag vid brevlådan.
I den låg detta...





"Extend your time in the USA"

Kan någon fatta detta beslut åt mig?

Åka hem och plugga. Bli klar med plugget när jag är ca 24-25
Stanna ett år. Bli klar med plugget när jag är 25-26? :( (vilket jag inte vill, vara gammal alltså)

ÅH!!! Ibland (ganska ofta) önskar jag att jag vaknade upp en morgon, var 30 år hade man barn villa och volvo.... Vägen dit verkar så himmlans jobbig :(

Ja tack och god natt! Imorron kommer Rebecca hit för lunch! :) Trevligt värre!

Hoppas ni får en bra dag! :)

Pappa, du vet jag slänger upp benen bakåt, lyfter upp kroppen hamnar i ett handstående och går sedan ner ifrån det för att landa på mina fötter ;)

Malin, kan du gå upp i brygga, eller är du en kylbox? ;) jag var nöjd med amerikanska tom tits, fanns väldigt många bänkar där au pairer kunde sitta medans barnen lekte för sig själva ;)  

Angelika, ja hon är lite väl böjlig där det är fysiskt omöjligt att vara böjlig, typ i ryggraden... :p 


 




Kommentarer
Postat av: matilda lindén

haha, men inget fel på min ryggrad! inte längre iallafall (och tror faktiskt inte att brutna kotben skulle vara till någon fördel!). står fast vid att du helt enkelt är ett kylskåp ;) men vi får träna brygga lika ofta som victoria's secret-programmet så fixar vi handstående lika lätt som att lyfta en fjäder!

2012-01-18 @ 04:41:57
URL: http://matildatoamerica.blogg.se/
Postat av: Pap

Eller hur....

2012-01-18 @ 10:34:15
Postat av: mathan

åhh vår maträtt :D nä men vi kör när du kommer hem, måste vara på en svensk spis!!

<3

2012-01-18 @ 18:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0