Söndag 22/1-12

Hejsan!

Idag stod klockan på 11, skit skönt med sovmorgon!

8:49 Justin kommer ner i källaren, sätter på wiikonsolen. Ljudet på HÖGSTA nivå. Jag måste gå upp och stänga alla dörrar som går.

8:51 jag börjar höra ljud från trumrummet. Börjar koka av ilska. "hur kan hon börja spela klockan 9 en söndagmorgon?" "hon har ju tonårssöner, hon fattar väl att man vill sova ut?" "för i helvete, om hon börjar spela nu då ska jag gå upp och säga till henne!"

11:00 Klockan ringer. Jahah, va skönt! :)

Hahha jaa det kunde blivit en riktig skitmorgon men det löste sig ;)

Gick upp, åt lite frukost. Tittade på Mary Poppins med Quin. Började jobb, skulle åka och hämta Justin som var ute och åkte pulka med sitt basketlag.

Vi var lite tidiga så jag och Quin leker lite i snön. En fråga passerar i mitt huvud. "Passar jag som au pair?" Här står jag i mina nike sneakers som är så gammla att dom har spruckit i skinnet = blöta fötter = frussen josefine. Står där i mina jeans. Försöker dra ner ärmarna på jackan då jag inte har några vantar. Drar upp luvan på tröjandå jag inte har någon mössa.... Asså hallå hur tänker jag? -.- Imorron måste jag åka och köpa vintervantar och snöskor! :D



Vilka skor passar bäst till 2dm snö? :p INGA!

Resten av dagen har jag spenderat i sängen.... Super tråkigt, men jag hade inte ork att göra något. Skypade med Malthan, Malin och Tova! :D


Ibland hittar man in på andra au pairers bloggar. Nyss hamnade jag på en blogg om en tjej som var här förra året. Åkte tillbaka till Sverige ungefär samtidigt som jag kom hit! Iaf hennes familj hade frågat ifall hon ville stanna och hon hade då skrivit upp för- och nackdelar med detta. Det hon skrev stämmer väldigt bra, så jag tänkte använda några av hennes.
De feta håller jag med om, och dom understrukna är mina egna!

Anledningar till att förlanga:

- Jag ALSKAR USA! Inte riktigt, men i vissa lägen, JA!
- Jag ALSKAR hosten i USA. (Inte alls lika mkt regn, varmare och kortare vinter, beror ju i och for sig vart i staterna man befinner sig)
- Jag vill se och uppleva mer! (behöver bara bli rik först, hänvisar till sista feta punkten!)
- Bli battre pa engelska.

- Plugga 6 credits till pa college.  
- Få erfarenhet av två år utomlands och en himla massa barnerefarenhet.
- Jag alskar E, min lilla unge, aven om jag har mina duster med henne ibland. Men ah, sa mkt karlek jag kanner till den lilla skiten. Vet att det kommer bli svart att lamna henne, for skulle sakna henne sa! Jag älskar mina småsyskon!
- Familjen ar nojd med mig och jag vet att de aldrig skulle overleva som familjj utan en au pair.
- Längre tid på mig for att hitta en snygg och rik amerikanare att gifta mig med.
- Friheten, jag har med min bil.
- Behöver egentligen inte tänka själv här. Allt är bestämt på förväg och jag bara gör det.
- Starbucks
- Abercrombie
- Victoria's secret
- Alla 5000 tv-kanaler (speciellt de med filmer)
- Mitt egna badrum (även om det är snorgrönt)
- Om jag stannar 6 månader missar jag bara 3 månader på mitt ny inköpta gymkort. 

Anledningar till att inte forlanga: 

- Jag tycker inte om att huset ar sa stokigt. Inge problem hos mig! Det är lika rent som ett skyltfönster hus!
- Det irriterar mig att jag ar den som maste stada, grovstada bade tjejens och killens rum. Men killen ar 15 ar, tycker det ar hans egna buisness om han vill stada sitt rum lr inte.
- Kommer vara trott pa att "vara mamma" efter ett ar. Det är jag inte! Jag är den coola storasystern ;)
- Jag kom hit for att jag ville uppleva den amerikanska kulturen, men den har familjen ar inte ens amerikansk, darfor blir det inte lika mkt av det anda. Skit samma, jag har sett allt på film :p
- Jag kommer inte fa fira jul pa tva ar. Va fan kommer fira minst 80 andra jular??  
- Ibland kanns det som om fritiden ar for knapp. Jag har mycket fritid. 
- Saknar familjen mina vanner dar hemma sa otroligt mkt! missförstå mig inte. MEN SKIT SAMMA. Ni finns kvar när jag kommer tillbaka! :)  (hoppas och önskar jag i alla fall!)
- Jag kan inte leva utan min mamma! (och pappa!) <3 Jag klarar mig
- Jag ALSKAR Sverige, trots den morka, kalla och dystra, langa vintern. Vintern är likadan här, samma här, jag kommer bo i Sverige resten av mitt liv....
- Jag kommer bli tjock, hahaha. Pa riktigt, som USA fet!  ...........
- Saknar min stora MJUKA säng!



IDAG är det 2 veckor tills jag fyller vuxen...... :(

Har faktiskt fått andningssvårigheterunder dagen när jag tänkt på det. Inom de kommande 10 åren ska jag:

-Plugga till något vettigt
-Skaffa ett jobb
-Skaffa pojkvän/man
-Få barn
-köpa mitt första egna boende
-köpa min första egna bil

Något mer?
- Skaffa hund eller nått....


.............

Asså. PANIK. Det är inte ens roligt :(





Detta vaknade jag upp till i fredags!



Meningen är att man ska sesoluppgången där mellan träden! ;)


Det var allt jag hunnit fundera på idag!

Hoppas er söndag och helg har varit bra! :)

<3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0