Lördagen 31/12-11 Gott nytt år!!! Resa

Hej allihopa!

Nyår har en tendens till att aldrig bli så som man har tänkt sig. Jag brukar i alla fall ha så höga förväntningar som kvällen aldrig lever upp till... MEN IGÅR!!!! Jävlar va roligt det var!!! :D Vi började med en middag på en liten finare restaurang, där var det Jag, Rebecca, Isabell, Isabells mamma syster och bror. Och två killar som hette Marcus och Niclas. Isabell är en tjej från skolan i New York i sommras, och Niclas och Marcus är två killar Rebecca och Isabell träffat här i New York.
Det hela var riktigt trevlig maten var svindyr och kanske inte riktigt rätt för det priset. Men men, det var ju nyår!

Sen hoppad vi in i en taxi och drog mot Pier 49, där skulle dj:n AVICII spela under kvällen. När vi kliver ur taxin är det en kö på MINST ½ km för att bli insläppta.... Marcus, den ena killen sa aldrig i livet att vi står i den här kön! Så han börjar gå mot VIP ingången, och säger vi gör ett försök. Åh jeeevlar va det gick bra! 1

Första personen: ehy, are u vip?
Marcus: Yes
Vi blev insläppta genom första grinden

Andra personen: Are you on a list or do you have a table?
Marcus: We're on the list
Andra personen: Which list?
Marcus: AVICII's
Vi blev insläppta

Tredje personen: Can I see your id please....
(Vi börjar svettas)
Vi alla tar fram dom.
Tredje personen: Okay thank you, have a great night!



ASSÅÅÅÅÅÅ VA?!?!?!??! Här spenderar vi en summa på en biljett som är olaglig att nämna då den var dyr.... Så kliver vi bara in i VIPavdelningen?? HAHAHA!! Där var det öppen bar.... Varför vi började svettas när dom frågde om legget var för att man behöver ju vara 21 här i USA för att få komma in på klubbar och så. Men in kom vi, och i den öppna barnen hängde vi!!! OMG jag vet inte ifall jag har haft det så roligt som den kvällen!
Lyckan som var när man stod på flaket efter studenten... Det är nästan så denna kväll mäter sig med den känslan!! :D





(snygga ögon på alla bilder eller hur? Inte min kamera!)

Det var nyårsafton det! :D

Idag vaknade vi vid halv 11, checkade ut från hotellet, och gick och satte oss på starbucks. Åt lite frukost, skrattade åt kvällen, drog sedan till bussen och har suttit på den större delen av dagen! Somnade till ett litet tag, men inte länge eftersom planen var att jag skulle komma tillbaka till amerikansk tid så snart som möjligt.
Jag hade även pratat lite med Joanna om hur jag skulle jobba imorron eftersom jag var orolig att jag inte skulle palla med att vara vaken så länge, och den tiden jag skulle jobba, och nu när jag kommer hem säger hon att det inte spelar någon roll vad jag gör imorron, alla är hemma och jag skulle lika gärna kunna vara ledig......... Yes! Jag sa att jag kunde hämta Justin när han skulle hem från sin playdate. Sen verkar det inte som om jag kommer göra så mycket mer imorron! NICE!! :D

Sen gick jag ner på mitt rum.. Där låg det TVÅ paket!!! :D

Ett från bästaste Malin som innehölll det MINSTA julkortet jag någonsin sett!



Ett från bästa (gamla) barnvakten (henne jag har lärt mig allt ifrån ;)) och hennes familj! 
Tack Anna, Christer, Nellie och Thea! :)  



Sen hade ju även tomten vart här och lagt saker i min strumpa!



Det var det! :)

Tack Malin och Anna för att ni skickat hit paket!! :D blev som vanligt jätteglad! :D



När jag flög hit i fredags satt jag vid fönstret, så när vi flög över Kanda såg jag något RIKTIGT underligt!









Ja ni ser ju linjerna... Jag vet inte ifall det är en landsgräns eller vad det är? Men om ni tittar noga så ser ni att linjerna ser så målade ut. Först trodde jag att det var ett isbälte som gick över landet, men det är så himla rakt i kanterna, och sen när det kommer vatten så tar det slut, men sen så kommer det upp på andra sidan som om det aldrig tagit slut.
Mycket underligt tycker jag i alla fall!!


Jag har haft ett riktigt bra nyår i år i alla fall!! :D Om ni inte fattade det! ;) Hoppas ni också hade det bra! 

Jag sa ju att det var lite jobbigt i fredags att komma tillbaka hit, eller egentligen vet jag inte vad som var jobbigt, men jobbigt var det. Rebecca kände likadant. MEN! Idag när jag suttit på bussen i 6 timmar, för att sedan åka ännu mera buss hem till Rebecca för att sedan gå 1 km med våra väkor. Då stod Ben där och väntade på mig! :D Sen åkte vi hem och pratade om allt och inget, gick jätte bra, för att sedan öppna dörren och höra två par fötter rusa mot hallen. Då försvann den där jobbiga känslan! Bara så ni vet ;)

Puss <3<3<3<3


Kommentarer
Postat av: angiiiie

ahah ja jäklar, de ser faktiskt målat ut!!

OCH HAHAH helt sjukt att ni bara kom in på vip avdelnignen sådär!!! gaaaaaaalet <3

2012-01-02 @ 11:00:03
Postat av: Malin

Åhh!! Vad roligt!! :D :D jag vill höra mer!! :D såg du Avicii?? :D Kul att du tyckte om det lillajulkortet ;) <3

2012-01-02 @ 22:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0