Tisdag 31/1-12

Hejsan!

Idag har jag spenderat 96.7% av den lediga tiden med Matilda! Under de andra 3.3% har jag skrubbat badrum, tvättat lakan och vikt tvätt ;) Tillsammans med Matilda har jag blött näsblod, bäddat rent i sängen, blött näsblod, tittat klart på Crazy stupid love, blött näsblod, ätit lunch, åkt till target, och lite annat smått och gott :)

Ja det är tydligen dags för en näsperiod igen -.- om jag var i Sverige idag hade jag åkte till akuten. Men nu är jag inte det, nu vet jag inte var det finns en akut att åka till, nu vet jag inte vad jag sak säga om jag ens kommer till en akut... Så jag fick lugnt sitta och göra ingenting tills näsan kände att den hade blivit av med sin frustation.... Några toarullar, blodstoppandevadd och blodtjockande tabletter senare var jag tillbaka (kanske liite blekare än innan, om det är möjligt).

Under kvällen har jag haft ett tyst krig med Justin om att äta grönsaker....
I Sverige äter man oftas det som serveras till middag. Om inte, så sitter man vid bordet tills det är läggdags och man går där ifrån hungrig, typ! Här är barnen uppfostrade med att man skter fullständigt i vad som serveras. Man äter pasta eller flingor om man inte gillar maten... Idag var det köttbullar och pasta. Jag kokade även lite broccoli och vitkål. (om det är samma som broccoli, fast vitt) Nej vänta blomkål heter det nog! Skit samma. Dessa saker kanske ni nu tänker, vilket barn äter det?? Jo dessa GJORDE. Idag var det de värsta som finns på jordklotet. Men jag hade sagt att det var en broccoli/blomkåls bit sen 5 kött (heter det köttbollar????)  
Asså förlåt! Klockan är mycket.... Men det är ju bollar. Det heter meatballs.... Skit samma.... och sen skulle man få pasta.... Kan ju säga att det tog ett tag för Justin att få i sig middagen... Jag är väldigt envis ibland.... Så jag bestämde mig att jag inte skulle vika ner mig. Det gjorde jag inte! vi kompromissade! ;) en tugga från broccolibiten sen var han good to go.

När jag slutat åkte jag och Matilda till Rebecca för lite kvällsfika. Glass i stora lass blev det, gott! :D

Nu ska jag sova, försöka komma på om det är köttbollar eller bullar. Asså köttbullar låter ju bäst, eller?

GOD NATT!

<3<3<3

Kommentarer
Postat av: mamma

Men vad nu... har vi tvingat dig kvar vid matbordet tills sena kvällen för du inte ätit upp dina grönsaker/maten?? "Det är så man gör i Sverige". Jag känner inte alls igen det.

Men det verkar i och för sig inte som vi serverat grönsaker till dig... Broccoli = Grön bukett Vitkål = vita/ljusgröna blad, som ett salladshuvud men lindat väldigt hårt. Vi får ha en liten grönskaskola när du kommer hem igen.

2012-02-01 @ 08:35:21
Postat av: Matilda

jaa nästan så jag trodde att du skulle förblöda där ett tag alltså!

och hahahahaha jag älskar mamma passads kommentar! :D

2012-02-02 @ 02:13:31
URL: http://matildatoamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0