Trevligt umgänge!

Hej igen!
 
Sorry för lite dålig update. Har ju inte haft tid! I fredags blev det inget poolhäng då vädret inte var så bra. Så vad gjorde jag istället? det kommer jag inte ihåg...  På kvällen drog jag ut på middag med Matilda, Madde, Emelie och Elina. Dem två sistnämnda hade aldrig ätit på TGIF så vi åt där :) Det var trevligt värre! Det var en liten avskedsmiddag för Elina som åker hem på tisdag! Efter det blev det efterrätt på Ben & Jerry's! Mums! :D
 
Denna helg är det något som kallas taxfree weekend i Massachusetts. Dom har ju tax på allt utom mat och kläder här i usa, men den här helgen är det alltså ingen tax på möbler osv. Jag och Matilda har pratat om detta hur länge som helst. Det var dock som bortblåst när vi bestämde oss för att åka till ikea idag. Jag är inne i en period då jag måste äta kanelbullar. Så var tvungen att åka dit för att köpa nya. Men som sagt, vi hade ju inte en tanke på denna taxfreea helgen.
 Det var sjukt mycket bilar på motorvägen och vi satt nog i kö i 40 min. Under hela denna tid satt vi och skoja om att kön skulle gå till ikea. Jag slog vad om 10 dollar att kön var där på grund vägarbeten, och dessa vägarbeten höll till på ikeas parkering. Så varuhuset var stängt. När vi har 800 meter kvar till Ikea parkeringen, kommer det som en blixt, visst fan säger vi båda.... Hur fan tänkte vi nu?? Så korkat! Vi gav ju snabbt upp att få en parkering på riktiga parkeringen så vi ställde oss på en "uppställningsplats" där det stod två lastbilar parkerade. Det var kanske 5 bilar innna oss som också tänkt tanken. Glatt parkerade vi där och började traska mot varuhuset. Under denna promenad skojade vi om hur dumma amerikanare är och att vi aäkert skulle bli inparkerade....
 
Efter att ha ätit den obligatoriska köttbullstallriken och jag fått mina bullar drog vi där ifrån. Vad tror ni hänt när vi kommer till bilen?? Vi svor så högt öveer vilka idioter alla var. Hur fan hade dom tänkt liksom? Att vi skulle lyft ut bilen? Som tur var det ett par som kanske kom 10 min senare som stod i "rätt" rad så vi fick ett hål ut. IDIOTER! -.-
 
Efter det åkte vi hem och gjorde bullar :)
 
När det var dags att göra kvällsplaner bjöd Elina över oss på filmkväll. Vi såg 21 Jump Street. En favorit i repris! ;)
 
Nu ligger Matilda och Emelie här på golvet och sover redo för våra äventyr imorron! Då ska vi till Six Flags, en nöjespark. Skulle jämföra den med Grönan eller Lissebeg men eftersom jag bor i usa är väl allt 10 eller 20 gånger större! Jag är rädd på riktigt!
 
Nu är det Fast and Furious på tv, det får bli kvällens godnatt saga! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0