Söndag 1/4-12

Hejsan!

Igår började skolan  igen! Denna gång är det dock ingen Harvard klass!! Nu är det något som heter Journey Through North America. Typ amerikansk historia. Det var helt okej, läraren såg ut som en sån där lärare som slår barn om dom andas för högt. Men hon började morognen med att prata om sin unga år som öldrickare och weedrökare. Riktigt rolig dam faktiskt! :) Lektionen är 6 timmar lång, tiden spenderades framför datorn. Vi skulle göra en power point presentation. Jag Matilda och Rebecca valde att göra en liten presentation om Hippies, eller Hippy, välj själv! Presentationen gick väl så där, men dom kan ju inte förvänta sig förmycket, när dom ger oss en timme att göra den! I fredags vaknade jag upp, var lite snuvig, sen klockan 9 när jag lämnat barnen slog det till. I lördags vaknade jag utan röst. Barnen trodde jag ändrats till en kille... Hahah.. nä men förkyld är jag, med en elak rethosta, ingen bra röst och snuva. Lagom roligt! Men i alla fall, att prata högt var inte lätt i lördags!

Idag har vi varit i mallet, åkt till Boston, druckit te hos Rebecca, åkt till mallet och åkt hem!

Jag hade en plan som gick ut på att inte göra av med några pengar.... Jag har ett par nya skor. En ny pyjamas. 3 par nya trosor. jag var även tvungen att köpa shampo och balsam!
......
Duktigt Josefine, verkligen duktigt -.-

Jag hoppas att sparande går bättre nästa vecka! Håll tummarna är ni snälla!

Hur som helst, helgen har varit bra! :) Fattar inte vad jag ska göra utan dessa tjejer i höst?? :o :(

Hoppas er helg har varit bra! :) Nästa helg är det påsk, kommer vara konstigt att inte leta påskägg :( Eller äta allt godis så man blir lila i nyllet! Eller att äta all påskmat!! :( Åh.... Jaja jag får väl fixa lite ägg och potatis ;)

Nu ska jag sova! God natt! :)


Kommentarer
Postat av: Matilda

du kan få leta påskägg med mig i mitt rum! :)

2012-04-03 @ 04:13:15
URL: http://matildatoamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0