Måndag 16/4-12 I'm back!

God dagens! :)

Igår var jag hemma vid elva, stupade i sängen utan att passera gå. Så ni får ursäkta dåligt uppdaterande!

Helgen.... Vad ska man säga? DC... En tråkig stad? Visst coolt att säga att man varit i Washington DC, men staden i sig hade inte mycket att komma med. Väldigt mycket grå betong? De turistiga sakerna man kopplar ihop med Washington gjorde liksom inget "wow" intryck. Så som det var i New York första gången man såg det, och är fortfarande 10:e gången man ser det.
Vi kom dit i fredagskväll, även då stupade vi i sängen utan att passera gå. I lördags var vi uppe med tuppen för att få en rundtur i stan. Vi började vid Vita Huset. Efter det drog vi till Virginia (staten) en sväng och sedan tillbaka till District of Columbia. Visste ni att Washington DC inte ligger i någon stat här i usa? Det ligger i District of Columbia ;)

Hur som helst, efter 4 timmar som kändes som en hel dag, var touren över. Vår guide var väldigt krigsintresserad, vilket vi andra inte kunde bry oss om för 5 öre. Så tro mig, mycket krigshistoria snurrade runt i huvudet....

När det började närma sig eftermiddag var det dags att göra sig i ordning för Navel Ball. Vad ska jag säga om den?  ....
Hade förväntningar... Inte höga, men hade ändå förväntningar, det var nog dåligt... Vad är jag mest besviken på?
Jag är mest besviken på att det inte var så fint och formellt som jag hade fått för mig att det skulle vara. Marinsoldaterna hade på sig sina uniformer, men inte dom vita man sett på tv/film/bilder. Inga hattar, och inga handskar. En besvikelse var också deras inställning till det hela, jag trodde detta var västa grjen för dom, att det var det dom längtade till under hela året, eller nått, men så var det väl inte riktigt.
Vad mer kan jag säga? "Det blir vad man gör de till" Vill inte riktigt säga att jag får skylla mig själv, men nästa. 

Söndagen började vi med en frukost på Starbucks och sedan tog vi en promenad till FBI's högkvarter. Spännande värre ;) Sedan gick vi till Vita Huset och såg den andra sidan, kan erkänna att jag inte vet vilken som är fram och bak! :/



























Ursäkta att det blev lite mindre blder, första bilden blev fel och sen orkade jag inte ändra det! Nu ska jag fokusera på min skänhetssömn! Vi hörs imorron! :)

Juste, idag har vi varit på Davis Farmland. Där man får mata djuren själv och så! Rikitg roligt, får se vad vi hittar på imorron! Barnen har vårlov denna vecka.... Yeey...

GOD NATT!!! :) <3<3<3

Kommentarer
Postat av: mathilda

åhhhh fiiina bilderr!!! men vadå, washington är ju jättevackert juu!! :)

2012-04-22 @ 11:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0