Fredag 6/4 Passover

Hejsan!

Jag hoppas att jag har ork att skriva om allt som hänt i helgen! Jag börjar med fredagen!

Så fredagen var ju långfredan, barnen var ledig från skolan. Det var lite playdates hit och dit och även en väldigt lugn morgon. När jag slutade åkte jag direkt till Rebecca, där var det Passover middag med hennes två pappor, två barn, ena pappans föräldrar, syster med familj och även ett grannpar. Under passover får man inte äta något som jäst, då det ska symbolisera någon religös person som behövde gå genom öken osv osv... Det hela började med en läsning ur första testamentet, sen en liten pjäs som förklarade vad som hände, och sen massa verser och sånger på heberiska. Sen var det dags för mat,det var soppa, kött, potatis"bullar", en fin sallad. Det var faktiskt riktigt gott! När Scott (ena pappan) bjöd in mig så sa han att det kanske var vissa saker som skulle vara riktigt äckliga, men det tyckte inte jag så jag åt och var glad! :) Sen så helt plötsligt var klockan 10, och scott kastade ut oss. Nä inte riktigt men nästan, vi valde i alla fall att skippa efterrätten och dra oss hemmåt (stavning? hemmot, nä?). På vägen hem kidnappade vi Matilda, hon var nog inte så jätte glad över det, för hon har gnällt om det hela helgen... :p Sen så sov vi alla hos mig, sen på lördag var det skola igen... yeey... 6 timmar. Vi har ändå en riktigt skön lärare vi gör det vi ska göra sen får vi gå. Ingen lärare som ska mjölka ur varenda minut av lektionstiden! Efter det åkte vi direkt in till Boston, chillade runt där, var inne på H&M en snabbis, det är den enda affären vi saknar i mallet. Sen blev det lyxmiddag på BurgerKing... mm, lyx eller hur? Är man fattig/snål så är man!

Efter det åkte jag och Matilda vidare till North End för att överraska Alex. Han fyller år imorron och hans värdmamma bjöd oss (hans kompisar) på en komedishow som present. Improv Asylum hette klubben och showens namn var, Siri can you name our show for us? Så sjukt rolig!! Showen bestod av både improvisering och inövade scener. Riktigt roligt var det. Den SNYGGASTE killen EVER var även med i showen, jag och Matilda som satt frontrow, kunde inte låta bli att stirra sönder honom! ;) Efter det åkte vi och mötte upp Rebecca och sedan åkte vi hem och sov. Och sov och sov... Vaknade vid 11, hann med att skypa med Malthan, och sen tröttnade jag. Sprang in i rummet och skrek på Rebecca att hon skulle vakna, då var klockan 12... Sen hade vi en riktig chill morgon/förmiddag/lunch kalla det vad ni vill! När klockan var 3 tröttnade vi på att inte göra något. Då kom Rebecca med den briljanta idén att vi skulle baka en äppelpaj! Sagt och gjort, och idag, första gången på minst 287 dagar, har jag ätit vaniljsås med äppelpaj!!!! Mitt hjärta och mage är mycket lyckliga!! :) Ni som känner mig vet att jag äter vaniljsås med äppelpaj istället för äppelpaj med vaniljsås. Men vet ni! Jag har träffat min själsfrände! Rebecca äter också vaniljsås med Äppelpaj!!! :D hihi
Sen var det film, te, paj och trevligt sällskap :)

Det var min helg det! :) Nästa helg drar vi till Washinton DC! :D

Hoppas er påskhelg var bra!

BTW (by the way) hur går det med poolen pappa??





Ni vet att det är bevisat att jag inte är fotogenisk, right? Om inte här kommer ytterligare bevis!












Tack och hej! <3<3<3 


Kommentarer
Postat av: tova

du verkar haft det fullt upp i påsk! va kul att få se hur andra firar såna högtider :) själv har man bara grisat runt på landet med ena handen pillande efter navelludd och andra i påskägget.. och nu fick jag cravings efter äppelpaj också :P



jag va på typ en sån improvisation teater i london, men då va det helt improviserat och publiken fick bestämma allt, det va sjukt kul :D fanns dock inget ögongodis att se på där.. :P



åh och det är typ +7 timmars skillnad mellan svergie och australien.. vilken typ borde innebära FREAKING 14 TIMMARS SKILLNAD MELLAN OSS!!!! :( yeeeeah.... typ när du vaknar går jag och lägger mig och sen tvärt om, sämst!

2012-04-10 @ 01:20:01
Postat av: Mathilda

Åhhhh svensk vaniljsås!! Förstår lyckan!!! Till och med jag blev avundsjuk och jag har det säkert i skafferiet (?) haha knas...

ÄNTLIGEN lite bilder på dig!!!!!! eller bilder överhuvudtaget :D haha

2012-04-11 @ 22:48:20
Postat av: Björn Passad

Josefine,

I ett e-postmeddelande frågade vi hur man kommenterar på bloggen. Kan det vara så här?

Farmor och Farfar

2012-04-26 @ 22:36:30
URL: http://josefineinusa.blogg.se/index.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0