...

Hejsan!

I fredags firade jag 10 månader här i usa.... Bara 8 to go now.... I fredags drog ju även jag och Rebecca till Philadelphia. Riktigt roligt att säga att man varit där och så, men va fan va det för fel på staden??? Det fanns höghus, vilket betyder stad i detta land. Men det kändes aldrig att man var i en stadkärna. Det fanns inga butiker, mest banker och andra kontor. Vi gick och tittade på libertybell, vi gick och lyssnade på historian om independence hall osv. Vi åkte till och med en sån där röd turistbuss!!! När vi var klara med allt sånt, var klockan typ 2 och vi hade 4 timmar tills bussen gick.

Måste ju även berätta att jag för första gången i mitt liv sovit på en offentlig plats (bortsett från buss och flyg) När vi kom in med bussen till Philli så var klockan 5:45. Vad ska man göra i en stad då? INGET är ju öppet? Så vi gick in på tågstationen och sov på bänkarna där! Det slåg hål på typ en och en halv timme. Efter det gick vi in till staden, hittade ett starbucks som var öppet efter en timme där gick vi till turistinfon och dagen fortsatte!

Då hade vi alltså sovit så gott det går på en bussresa på 6 timmar. Så gott det går på en bänk i 1.5 timmar. Sen kom bussen till New York. Hann med att sova 2 timmar (så gott det går) på den bussen och sen var vi i full gång!
Kom till New York, åkte till Rebeccas kompis fixade oss och drog sedan ut på klubben. Var på den första klubben till 3, då skulle vi vidare, men nästa klubb föll inte mig i smaken, speciellt inte när man inte fick tänka på att man var trött, så spelde dom typ bara lugna låtar... Jobbigt värre. När den klubben stängde drog vi till ett pizzahak.
JUSTE! på väg till den andra klubben sa vi hej till Will.I.am från Black Eyed Peas! De ni! ;)

På det där pizzahaket satt vi på ett tag tills vi tog en taxi till stora bussterminalen, satte på oss byxor i stället för strumpbyxor. Borstade tänder och hår. Satte oss på en bänk där. Tills det kom en äcklig tant och satte sig på mig. Då ställde jag mig upp. Sen klockan 6 gick vi och letade upp vart ifrån bussen gick. Stod ute och frös en längre tid.
Till slut kom bussen, och innan vi satte oss till rätta i sätena sov vi! :)

Det var en rikitg bra helg, Philadelphia är inget jag tänker åka till igen. New York City är något jag tänker besöka igen nästa helg om det är möjligt! :D

Nu ska jag sova. Försöka ta igen de timmarna jag förlorat!

God natt kära vänner!!!

Bilder kommer senare!

Kommentarer
Postat av: Malin

Så det blev ingen spårar kväll i NYC??!! :o då måste du verkligen åka dit igen... ;) <3

2012-04-30 @ 15:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0