JAG LEVER!!!

Söndag 28/8-11

Ja igår vaknade jag av ett sms av Johanna vid 9 som sa att hennes ström försvann. Då hade vi fortfarande ström. Klockan 11 när jag vaknade var vår ström borta. Någon timme senare förlorade Rebecca sin ström, så igår var nog den tråkigaste dagen EVER! Jag vet inte hur jag tänkte när jag sa att det fick bli en filmdag… Vi hade ju inget internet när strömmen gick… och jag hade bara batteri på datorn för en film. Och jag hade ingen bok, jag läste tidningarna jag har typ 5 gånger, gjorde även korsord och sudoku som finns med i tidningarna. När jag var klar med det var klockan typ 5. Ja juste innan det hade jag bara suttit bredvid och tittat på när dom andra spelade monopol. Men då vid 5 tiden får Joanna ett samtal av grannen som har en generator så dom har lite ström i sitt hus, att vi får komma dit och använda deras dusch. Men jag känner mig inte alls bekväm med det. Joanna provar dock att duscha här hemma och det funkar så jag tar också en dusch hemma innan vi går över. Sen när vi är där sitter vi bara i köket det är där dom har ljus. Eller ja barnen leker och mammorna pratar så jag känner mig ju jätte utanför och vet inte alls vad jag ska göra… Sen framåt 8 blir det middagsprat. Det blir hämtpizza bara det att det är ingen pizzeria i Wayland som har ström… Men till slut hittar dom något som har öppet. När vi sen ska gå hem är det ju totalt kolsvart. Vi hade en liiten skit ficklampa med oss men den lös inte upp mycket, sen när vi kom hem till vårt hus var det ju ännu mörkare inne. Vi hittar varsin ficklampa och börjar fixa oss inför natten. Joanna frågar ifall jag vill sova på övervåningen med dom. Men jag sa nej det gå bra att sova där nere. Då sa hon, men jag tror barnen vill att du sover där uppe. Så jag sov i Quins säng i natt. Kunde inte somna, när jag väl somnade vaknade jag konstant, och 10 i 7 fick jag för mig att jag hade försovit mig så då kunde jag inte fortsätta sova :(  så nu är jag vaken vet inte hur jag jobbar idag då Joanna frågade igår ifall jag kunde jobba 8-någonting. Vad det nu betyder.

 

Tror att Joanna har gett upp Kalifornien… Hon är inne och letar biljetter och så men jag tror hon ändå gett upp hoppet. Så nu kommer jag vara hemma en vecka själv med barnen på dagarna och har ingen aning om vad vi ska göra! Det är lite jobbigt. Men men kommer väl gå bra!

 

Hoppas er dag har varit och kommer vara bra! :)

Onsdag 31/8-11

Nu sitter jag utanför starbucks (som erbjuder gratis Wi-Fi) med datorn i högsta hugg!!! Hahahha jag kan ju säga att jag INTE är ensam med att åka hit med datorn! Comcast (usas telia) ligger nere efter stormen och det är ingen som vet när det kommer tillbaka! Så jag vet inte när jag får tillbaka internet! Hoppas snart, för jag håller på att bli tokig! :(

Och NEJ vi kom inte iväg till Californien! :( Februarilovet är nästa plan! :D Håll tummarna! ;)

Så nu är jag hemma med barnen hela dagarna! Idag gjorde vi inte ett skit och när jag slutade skulle vi ut med båten en sista gång innan den ska till vinterförvaring och Justin total dampade! Det var läskigt! Jag kände verkligen att det var mitt fel att han var så då jag inte sysselsatt honom under dagen!

men men sen drog jag till gymmet och körde lite cross, löp och styrka. Det tog ca 20 min.... Nä jag skoja men tro inte att jag är överambitiös bara!

Nu ska jag hänga med Johanna kanske försöka hitta någon middag... Vi får se hur det går med det :p 



Juste!!

TACK familjen Passad den äldre!!! Halsbandet är här! Superfint!! :D TACK <3

Hoppas ni har det bra! :D Sorry jag hittar inga kommentarer just nu så jag vet inte ifall någong skriviit något viktigt!

Puss <3<3


Kommentarer
Postat av: Jessica

Skönt att höra att det inte blev värre än så ändå. Stormen verkar ju inte som någon liten höststorm här i Sverige direkt. Att barnen ville att du skulle sova uppe med dem är ju ett jättebra betyg! Hoppas verkligen att ni kommer iväg till Kalifornien i februari istället. Se det så här; då är du nog i större behov av sol och värme än nu:-) Kram Jessica

2011-09-01 @ 07:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0