Eleven som valde sin egna väg...

ja eller hur?

Ibland skulle det vara så mycket enklare att någon annan gjorde valen åt en. Men jag är väl vuxen nu... Snart dags att gå på systembolaget och allt! Så jag måste ta eget ansvar, göra mina egna val, stå för det jag säger och gör.

Igår var en jobbig dag. Harvard kursen kom som en stor fet käft smäll. Jag som har kämpat mig igenom gymnasiet med en skoltrötthet som inte går att beskriva, hade gått och trott att mina kurser i Usa bara kommer vara lätta och det kommer gå snabbt att få ihop mina credits... men tji fick jag. Idag när jag skulle göra läxan gick det väl så där och det var inte så svårt, men det brukar ju även märkas på betyget när man tror att nått gick bra... Då gick det käpp rätt åt skogen. Jag får dock inge betyg utan jag får bara godkänt eller ickegodkänt på denna kurs. Vet dock inte hur dom kommer göra med uppgifterna vi kommer lämna in under terminen.
Med lite feber eller något som irriterar i kroppen kändes ju detta då som jordens undergång. Men idag var det lite bättre. Vet inte ifall jag haft någon feber, men har fått lite kallsvettningsattacker då och då så något är det väl som inte är hundra i mitt kära immunförsvar. Pappa jag äter faktiskt "en-om-dagen" varje morgon, och dricker minst ett glas tropicana juice om dagen så jag tycker jag borde ha tillräckligt med c-vitamin i kroppen!

Igår var det ju stressigt till ridningen och Quin fick byta om i bilen, men idag hann vi i alla fall hem ooch byta om. Och när det är ett pressat tidschema då kommer soldaten (rätt ordval?) i mig fram. Då är det planering in i varje minut som gäller och är det någon som halkar efter kör jag på metoden "leave all men behind" eller nått sånt. Om du tar för lång tid på dig att byta om då får du skita i snacket. Barnen hatar mig ibland men det får jag ta.
Min eftermiddag bestod av skjutsning. hämta barna från skolan. Skjutsa quin till gymnastiken, åka vidare med Justin till baseball, åka och hämta quin, åka hem. Åka och hämta Justin. Tur att jag inte betalar bensinen! Och tur att jag är i usa där det inte är konstigt att ta bilen till skolan som ligger på 5 min cykel avstånd!

Imorron blir det mer stress, men som tur är ska Joanna hjälpa till, för annars skulle det vara kört. Nästa vecka får jag försöka fixa carpools åt alla håll och kanter :)
Jo det är så att min lektion slutar 13:05 imorron. Barnen slutar 13:50... Jag är ca 40 min bort från deras skola... Hur ska jag hinna??? Jag provar imorron och om det inte funkar får jag komma på någon super lösning tills nästa vecka! Joanna ska hjälpa till senare på eftermiddagen och skjutsa ett av barnen till dennes aktivitet.

Nu ska jag fylla på med en liten sak i min läxa och sen ska jag lägga mig ner och läsa! Måste säga att jag var och åt middag själv i mallet idag. Kände mig inte alls utstirrad och jätte ensam... :p Men jag orkade inte vara kvar hemma för middag så jag var tvungen.

Angelika, varför vara så poetisk? Nä men tack du! :) Botten är nog inte nådd än på ett tag men igår var jag nog halvägs! Jag ska försöka kämpa, och jag har lovat mig själv en dyr och fin belöning när jag är klar med detta! :) Några förslag? :)

Jessica, jag glömde nog säga det i mailet men hälsa familjen och ge dom en kram från mig! Saknar er!

Malin, ja det var det! Jag åt tyvärr ingen av dom idag! Joanna hade gjort egen blomkålssoppa (eller vad nu cauliflower är) så jag åt/drack den.

Mathilda, varför har jag inte hört detta? Du sa att du var sjuk i fredags, men det blev värre? Och vad gör så du bara kan äta soppa? :/ Krya på dig vännen!! :)

Hoppas ni har en bra onsdag! :)

Puss <3<3


Kommentarer
Postat av: Angiiiiiiiiie

haha varför inte va poetisk är min fråga ;) neej men de kommer gå as bra! :D Hmm någon fin belöning, jaaadu..jag vet bara vad jag vill ha o det är en mobil men du har redan en :P Köp en sista minuten resa eller nått..en trampolin är också kul hahah <3

2011-09-14 @ 12:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0