Ännu en vecka!

Jaa veckorna bara flyger förbi! Idag har jag varit hos familjen i 10 veckor! Kan ni tänka er?! Känns dock dom om det har gått längre! Eller jag vet inte! På ett sätt vill jag bara att allt ska vara öer så jag får komma hem och säga "Ja jag bodde i USA ett år, visst är det coolt?!" Men jag åkte ju hit för att undvika skolan ett tag och om jag kommer hem kan jag inte unvika det mer så det är lite delade känslor just nu!

Vet inte vad jag trodde och förväntade mig men ja här är jag nu! Hahah är fortfarande overkligt! Idag när jag satt med barna i bilen och bara pratade allmän goja så tänkte jag " Herre gud här sitter jag och snackar på ett främmande språk, och de är nästan helt utan problem".... Ibland blir det ju att jag sväljer tungan eller som idag satt jag och dreggla på restaurangen. Fråga mig inte hur jag lyckades... men jag lyckades! -.- Jajaj hur som helst, att prata med barnen går hur bra som helst, men när jag ska prata med en vuxen då blir det lite svårare. Tror bara att jag tänker och överanalyserar för mycket då. Jag sitter liksom och tänker "nej nu får inte grammatiken bli fel!" " Böj ordet rätt" "Ska det vara ett s på ordet?" Jaa ni förstår! Det är inte så jeeevla lätt! :(

Den här veckan har varit lite annorlunda! Från och med i söndags då så hade vi ju ingen el, internet, tv eller telefon. Som tur var kom elen tillbaka efter typ ett dygn så det var ju skönt. MEN tv internet och telefon var total väck.... Så jobbigt! Det värsta var typ att inte få läsa nyheterna om hemma! Dn.se är nog en av dom mest visade sidorna på min datorn nu för tiden. Strax efter Facebook, mailen, aftonbladet, bloggen, youtube. Hur som helst, vuxenpoäng till mig! :p Men idag kom det tillbaka! Sen försvann det, kom tillbaka, försvann men nu hoppas jag att det är här för att stanna!! :D

Den här veckan då när barnen inte har kunnat titta på tv som sysslesättning har vi spelat monopol. Jag har en känsla av att jag har skrivit om det här förut, men nu får ni veta det igen. Vi har spelat monopol och kort. Idag tog barnen saken i egna händer och försökte ringa kompisar för att leka. Bara för det var det INGEN som var hemma! Alla har åkt bort under helgen, för på måndag är det röddag här. Men efter att jag lurat med dom till lunch/bio en timme för tidigt fick vi gåoch strosa lite i mallet. Det var ju inte så att jag kunde göra något men det fördrev tiden! Sen bar det av till bion för lite Spy Kids 4! Jag tyckte inte den var så jätte bra, men jag förstår att barnen tyckte det. Jag kommer själv ihåg att jag tyckte om dom andra spykids filmerna och den här var ju likadan så det kan ju ha att göra med att dom andra filmerna kom ut för 10 år sedan?! Herre gud att jag ens kan säga så!! Oj förlåt det var bara 8 år sedan! Skönt då känner jag mig inte så gamal! ;)

Igår var vi med kusinerna på något som heter Davis Farmland. Det var ett liiiitet litet skansken. Fast djuren dom hade var getter, getter och getter. Sen hade dom även getter. Fast barnen tyckte det var super roligt, och dom fick även mat att mata djuren (getterna) med :) Sen fanns det även ett litet "äventyrsland" (man kan verkligen lura småbarn!) och en vattenpark. Så vi spenderade nog mer i vattenparken än i farmlandet :p men men barnen hade det roligt och jag också. När vi var klara på Farmland åkte vi till ett glasställe där som gjorde egen glass och hade typ 100 olika smaker! Helt sjukt! Jag åt ingen glass då jag typ tryckt i mig hela kakpaketet under dagen. men jag smakade av Quins cottoncandy och av Justins lemonsorbet. Båda var mycket goda! :)

Kvällen har jag spenderat med Johanna. Vi träffades i matbutiken då jag behöde handla lite saker. Känner mig inte alls nöjd med handlingsinsattsen i detta hushåll! :( Jätte svårt att händla måste jag säga! Och här finns det inte så mycket mer än köttfärs typ. Jag tror inte familjen äter fisk. Och pork liksom finns inte i affärerna, intevad jag har hittat i alla fall! Efter det åkte vi hem och tittade på filmen vi hyrt. Det finns inga filmer kvar i hyrautomaten som vi vill se så filmerna vi får med oss hem blir bara värre och värre!! Hahah vet inte ens vad den här hette och kommer inte ihåg hur den slutade.... :p Efter filmen satt vi och kollade olika youtubeklipp :) En trevlig kväll helt enkelt! :D

Imorron ska jag vakna tidigt för att åka med Malin till ett outlett typ en timme här ifrån. Så korten är laddade och jag hoppas jag kommer hem med en ny garderob! Speciellt lite höst/vinter kläder! :) En bikini skulle inte sittaa fel, men vet inte ifall jag vill prova några imorron. Eller någon gång resten av mitt liv... men men :p Håll tummarna!

Malin.N (hahah minnen..) Vi kan nog skypa, ska försöka gå upp så jag hinner med det också! ;)

Hoppas ni alla har en trevlig helg! :) Förhoppningsvis kommer det många bilder imorron på saker jag investerat i! ;)

Pusss <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0