Tisdag 25/10-11 I Wish.... I Dream....

Hej!

Idag har det inte hänt mycket, jag har pluggat... Jag började morgonen med att vänta på att Rebecca och några av hennes besökare skulle komma hit, men sen så blev det inte så och då var det väl bara att sätta igång med att plugga.

Ja jag har faktiskt gjort mycket av läxorna! Inte allt, men mycket. Ändå har jag dåligt samvete, men jag orkar bara inte. Jag har inte energi så det räcker till skolan. Att ta denna kurs ångrar jag nu, när jag vet hur mycket som krävs utöver lektionstiden. Förhoppningsvis kommer jag vara nöjd när jag har beviset i handen och är klar med den. Men vägen dit är inte rolig.

Vad mer då?

Både jag och Matilda behövde komma ut ur huset idag, så när vi slutat åkte vi till mallet och åt middag, gick runt där ett tag, åkte sedan till target. Jag har hittat en jacka för 45$ som jag vill köpa, det är en löparjacka för det är kallt att springa i shorts och t-shirt nu (i oktober..) Jag springer numera med mina trekvartsbyxor och t-shirt, men antar att det också kommer bli kallt snart. Så nu när jag hittade denna jacka, måste jag bara hitta ett par varma byxor, eftersom jag planerar att vara ute och springa i vinter också! :)

Saker jag sörjer:
Som jag tidigare visade, mitt ipod-armband och ipod hörlurar.
Att jag precis slängde ett par av mina favorit strumpor! :( Köpte dom här i Usa för 4 år sedan, så det kanske var dags. Nu ska jag dock ut på jakt efter nya fovoriter! :D
Sörjer även att mina favorit sneakers, som är säkert 10 år gamla håller på att spricka i lädret? skinnet? Vad det nu är! Så snart måste jag köpa nya sånna också!
Måste även köpa nya löparskor! Jag har läst någonstans att ett par löparskor som används flitigt bör bytas ut ofta. Är var 4:e år tillräckligt? För i så fall är det dags för nya!

Saker jag är glad för:
Att man har bra vänner! Vänner man inte känt länge, men ändå känner att man kan lita på. Vänner som ställer upp för en när allt inte är så j**la roligt.

Ursäkta för ett djupt inlägg! Hahah det var inte meningen! Vet inte varför det blev så, jag har haft en jätte bra dag, har verkligen stormtrivts med barnen, har gjort mycket men ändå ingenting, en allmänt bra dag bara!
Säkert för att jag vet att det är skola om 13 timmar..... :(

Saker jag ser fram emot:
Frukost med Madde imorron
Target med Matilda på torsdag
Träffa Johanna på torsdag
IKEA/outletten med Madde på lördag
18 nov Breaking Dawn (twilight 4) har premiär!!! Jag, Johanna, Matilda och Madde ska definitivt gå!! :D
19 nov Romeo och Julia på Boston Ballet


Jag vill resa!!!!
Jag vill till:
Florida/Miami
Texas
Amischfolket (Phialdelphia)
Canada
Chicago
Washington DC

Jag vill besöka ALLA stater här!! ALLA!

Calofornien, san fransisco, LA,
Seattle, spaceneedle
Las Vegas
Vet att jag varit på dom sista, men jag vill dit igen, men ingen högprioritet!

Jag vill ha ett träd.

På det trädet ska det växa 1000 dollars sedlar (vet ej om det finns).

Dom ska jag använda till att resa! När jag är klar här i Usa ska jag resa i Europa, sen Asien! Jag ska resa, resa över hela världen! Jag ska besöka den minsta byn i Afrikas djungel, där ska jag lära mig prata "klick"-språket.
I thailand ska jag övernatta hos en familj, och sova på golvet bredvid hunden. (Ska även bo hos mormor och morfar om jag får komma och hälsa på! :)) I Kina ska jag gå på HELA muren. I Japan ska jag lära mig äta rå fisk (kan inte stava till namnet på det). I rom ska jag äta pasta, i venedig ska jag åka gondol, i neapel ska jag dejta maffiabossens son! I barcelona ska jag gå på fotboll. I Paris ska jag äta baugette och måla tavlor. I belgien och tyskland ska jag dricka öl. I Grekland (kreta) ska jag äta slovaki med tzatsiki så folk byter riktining när jag traskar förbi. Måste hitta på något att göra i ukraina. I ryssland ska jag bygga min egna sån där stor-mindre-minst docka. Vet dock inte ifall jag vill till mellan östern.... Hoppar nog det!

Ja detta ska jag göra om jag hittar ett träd som det växer pengar på! Hoppas jag hittar ett i trädgården imorron.

"önska kostar ingenting"

God natt!

<3<3<3



Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka underbara drömmar du har! Det är bara att hitta den där killen som har rika föräldrar som kan betala kalaset. Det är tråkigt att du har sådana fattiga föräldrar som inte kan betala för ett sådant liv åt dig. Men förresten... vi är ju på väg att plantera ett nytt träd på baksidan.. vi kanske kan planter ett sådant dollar-träd...

2011-10-26 @ 11:32:37
Postat av: Malthis

Haha alltså du måste ju vara v'rldens sötaste! Ett önskeinlägg :D att du ahr tid att skriva en hel berättelse, SÅ SÖT :D Jag börjar äntligen bli frisk igen, hade PANIK där hela helgen verkligen men självklart typ dagen efter man vart hos vårdcentralen börjar man bli frisk så 150 spänn i onödan... haha men äsch :D snaaart ska jag äntligen få träna hihi! Fortsätt att ha det grymt fina du :D

Ska äta quinoa nu, tänker alltid på dig! ska slänga i lite rödcurry också, sen är det faktiskt fisk till... hehehe :D

<3

2011-10-26 @ 17:56:52
Postat av: Malin

Haha menar du verkligen att du ska lära dig äta sushi??! ;D Haha hoppas jag får vara med på resan och käka vitlök och allt annat!! ^^ <3<3

2011-10-26 @ 18:19:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0