Måndag 24/10-11

Hallå! :)

Idag är det måndag = skola.... men det börjar märkas att vi rör oss mot slutet! WIHO!!! Bara det att vi har ett projektarbete kvar att göra... En "undersökning" på 8-10 sidor. Och detta ska vi göra utöver läxorna?? Asså hallå... :(

Men nu pratar vi om något annat! Jag började dagen med en frukost hos Madde! Riktigt mysigt! Hon var inne i Boston igår och såg reklam för Romeo och Julia på Boston Ballet, som hon vill gå på. Vilket jag också kan tänka mig, eftersom jag aldrig sett en ballet! Och det ser ut som om det skulle passa lördagen efter att Joanna kommer hem från Indien, vilket skulle sitta utmärkt, för då behöver jag nog komma ut lite ur huset!

Rebecca var inte med på lektionen idag, för hon har Sverigebesök! Hennes mamma,bror, mormor, moster, kusin, en kompis och hennes mamma är här i typ en och en halv vecka! Trevligt värre! För henne alltså.  Ja så jag var själv på lektionen idag, men det gick bra ändå ;)

Ska nog till Madde på onsdag igen för ännu en frukost :)

Idag var det stress från skolan till ridning, och sen hem för trummor. Sen har vi spenderat hela eftermiddagen till att städa. Städa rum, städa skåp, städa källarn, städa lådor. Båda barnen var faktiskt riktigt duktiga! Quin ville gärna spara onödiga saker (vilket jag inte ALLS vet något om) så vi hade några diskussioner, men annars flöt det på! :)

Till middag blev det idag tomatsoppa med pasta. Ingen hitt hos barnen men jag tyckte det ar gott! :)

Ja ingen händelserika dag idag heller... Men nu är livet en rutin, istället för en spännande upplevelse! I Januari LOVAR jag att det ska bli spännande igen!! När skolan är slut! :D

Lena, roligt att höra att allt är bra med er! :)  Jag har faktiskt provat på yoga, men jag tror inte min kropp är gjord för att vara smidig! Men jag kanske får prova någon mer gång! Speciellt eftersom min värdmamma tränar yoga 5 gånger i veckan!

Ha det bra alla!

Puss <3<3

Update:

Var precis inne och läste min mail, där vi fått läxan tills på onsdag... Vi har alltså IMORRON på oss att göra 11 olika saker!!!?!???!?!? Asså Va?? Jag kommer börja grina! Men som tur var var det inge skrivning, det är det som tar tid. Men istället har vi 7 saker att läsa, 1 youtubeklipp, två hemsidor att titta ignom, och sen en uppföljning på texten vi skrev tills idag... Jajaj där försvann min fritid imorron också?? :(

Detta är varför det inte händer något roligt i mitt liv just nu!! :(

Kommentarer
Postat av: matilda

buuu, jag tycker synd om dig! tror nog inte att jag vill plugga på harvard ändå...

2011-10-25 @ 05:01:34
URL: http://matildatoamerica.blogg.se/
Postat av: angiiiie

hogwarts är nog inte som det är i film ändå..känns som om personerna där bara går på massa fest o aldrig pluggar -.-

2011-10-25 @ 12:46:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0