Gott och blandat 29/9-3/10

Ja okej nu ska jag skriva!

I torsdags drog jag Rebecca och hennes två kompisar på bio, vi såg Moneyball med Brad Pitt. Ingen film jag hade tänkt se och ingen film jag tänker se igen, men jag tror den passar mer äldre (mamma och pappa-ålder) istället för oss 20-åringar.
Jag var väldigt trött efter att ha jobbat 11 timmar den dagen. Barnen var lediga från skolan, och jag jobbade 8-6. Familjen var sen bjudna på judiskmiddag, klockan 7 och Joanna var ju inte hemma så vi skulle möta Brad där då. Vid 5 tiden får jag ett sms där han frågar när vi kommer va där, då sa jag 6:45 eftersom Joanna sa det, ja bra då är jag också där, kanske kommer lite sent pga trafiken, okej ska vi åka lite senare då? typ 6:30 (tar ca 20 min att åka dit) NEJ ni kanske också fastnar i trafiken, så åka 6:15. Då gjorde vi det, och stod utanför huset 6:40... vid 7 smsar jag, när kommer du fram? Jag är där om 5-10! 10 över 7 kickar jag ut barnen ur bilen (Brad var där) och åker vidare till Rebecca.
Jag hade även en liten ångest inför helgen. Varför vet jag inte, men det var väldigt jobbigt. 

Sen i fredags drog jag Johanna och Matilda på bio, vi såg What's your number, sjukt bra! Ojoj!! :D Crazy stupid love- varning på den! :) En riktigt mysig kväll :)  

Sen i lördags vaknade jag strax innan 8. Lördags mornar består av fotboll. Och ni vet dom kan ju inte ha fotboll på samma ställe utan det måste vara på varsin sida om stan... Så jag jag satt i bilen mellan 9-12 med olika barn olika stunder, missförstå mig inte, jag gillar och köra bil med barnen, men ja det är lite jobbigt på lördagar om jag är själv.
Sen efter det åkte vi hem åt lite lunch, jag försökte hitta på något bra att göra med barnen, men allt jag säger spottar dom typ på, och den försökte dom ringa runt till dieverse kompisar, men som vanligt svarade/kunde dom inte....
Så efter ett tag kom jag på att vi kunde gå på bio. JA!
Vi såg Dolphin Tale, en jätte fin film, men både läskig och väldigt sorglig vissa stunder, men det gick bra ändå. och det var mysigt och jag skämde bort dom med både popcorn och godis, men det var faktiskt lördag så jag tyckte att det var okej!

Sen åkte vi hem och åt tacos! Malin och Madeleine kom hit och åt lite med oss. Jag "bakade" även brownies till kvällsfika. Med "baka" menar jag då tillsätta ägg vatten och olja till pulvret man köpt :p Sen när det var läggdags blev det lite strul men vi satt och kollade på en film The Dilemma, med Vince Vaughn och Kevin James, den var faktiskt lite rolig! Vi drck även te till, så himlans mys! :) Jag har nog inte sagt det men för en vecka sen kom det ett kuvert adresserat till MIG :D I det låg det te! Mamma och pappa skickade hit lite te (på beställnig av mig), svenkst gott te nu när hösten börjar närma sig! Jag har ju min ENORMA NYC-kopp, den ät helt underbar att dricka te ur! :)
Det blev väldigt sent innan dom åkte hem, men det var bara trevligt att ha dom här! :) Nu åker Malin på sin resemånad, och Madeleine tar över efter henne.

Sen var det söndag, på söndagar är det baseballmatcher. Eller ja en match. Matchen började 1, killarna skulle vara där 12, vi var tvugna att åka vid 11... mitt under lunchtid. Plus att vi (jag) tog sovmorgon till 9, och när jag vaknade gjorde jag lite pannkakor till frukost, så det blev ju helt fel med lunnchen för oss! Jaja hur som helst, vid är vid baseball planen till 12, jag och Quin sätter oss i våra tältstolar.
Nu är det så att manpraktiskt taget ar kunnat gå i shorts hela september utan att frysa. Men i lördags var det 1 okt, och vädret bestämde sig för att det skulle bli höst då. Så jag sa till Quin ta med dig en tröja, ta med dig en tröja, själv satte jag på mig min skinnjacka. När vi kom hem 5 timmar senare var jag så genomfrusen så jag visste inte vad jag skulle ta vägen. Jag gjorde min stora kopp te och satt och mös med den ett bra tag.
Jajaj hur som helst, jag fatta inte ett skit av matchen, jag trodde det typ var som brännboll att man fick poäng för varje person som sprang in, men så verkar det inte alls vara. För matchen slutade typ 11-2, í förlust, och vi hade haft fler än 2 spelare som sprungit in. Men efter att min Harvard klass är slut ska jag gå på Baseball, Football, Hockey och typ Cricket eller nått!! :) Spännande!

Ja det var helgen, idag var det då måndag igen... Måndag betyder lektion.... Usch för måndagar! :(
Utanför Harvard finns det vanlig gatuparkering, 2-timmars. Lektionen är på två timmar men vi brukar lägga i pengar några min innan vi börjar och sen går vi på lektionen, inga problem med det. Bara det idag när vi kom ut från lektionen sitter något på vindrutan... Min livs första bil förteälse!!  (sorry för stavning, vet inte ens ifall det är rätt ord) Vi hade fått en parkeringsbot.... :(  Jag vet inte vad en parkeringsböter är på hemma i Sverige (eftersom jag aldrig fått en) men jag tror att det är ca 800 kr, right?! Ja håll i hatten nu! Jag och Rebecca, två fattiga studenter, ska försöka få ihop hela...

25$!!!!! Alltså 175 svenska kr. Det är tungt! :( Nä skämt åsido är det ju as dumt att vi fått en parkeringsböter men skönt ändå att den bara är på 25$ och inte mer!

Ja detta var bara början på en värdelös dag! Efter detta när vi kommit hem till Rebecca och jag hoppat in i min bil för att åka direkt till affären, vägen dit och så gick bra. Men när jag kom till kassan och skulle betala.... Mitt kort blev nekat! Åh herre min skapare! Pinsamt och irriterande och allt där i mellan!! Jag fick sätta min kund vagn på "hold" för att skynda mig till skolan och hänmta upp barnen, åka direkt till stallet, åka snabbt hem för att hinna trum lektionen, för att sen åka och hämta Quin, lyckas övertala barnen att det kommer gå jätte fort i affären för jag ska bara in och hämta varorna. När ja kommer fram till servicedisken fattar dom inte vad jag menar. När dom väl gör det ringer dom kylen (där vagnen skulle stå) och lägger sedan på luren, och säger till mig, ledsen men vi kunde inte hålla vagnen så länge.
£€£€%(="&="@£€@$£&(¤&#¤/#P$@#¤)&=@£{
Jag hatar att handla med barnen, dom förstår inte riktigt det här med att det finns andra människor runt omkring oss. och går och viftar med armar och ben som några jvla nickedockor....
Jag hade inte lappen med mig heller så jag fick försöka komma ihåg vad det var som stod på den och hoppas att jag fick med mig allt.
Sen åkte vi hem klockan började närma sig 6 och jag ville bara hem och laga middag. Jag planerade chicken bitees och ris till middag, något som går snabbt och enkelt, och som båda barnen äter. Bara det att ugnen som finns i detta hus är nog den segaste i hela världen!! OMG! det tog typ en timme för den att bli varm..
Usch nu blev jag bara irriterad när jag ska skriva om det så skiter i det! Det tog lång tid att få maten klar helt enkelt. Jag skulle sluta 7 och ville verkligen vara klar då och gå ner på mitt rum men det blev inte riktigt så... men men what ever!

Om jag inte var så tött så skulle jag tagit kort på mitt "tekuvert" och parkeringsboten, men jag orkar inte nu.


Ja nu är det den 4 oktober i Sverige så får ju passa på att säga GRATTIS Mormor!! :) Hoppas du får en bra födelsedag! :D Många kramar

Måste även säga GRATTIS till Anna och Christer som blev föräldrar till lilla Thea i lördags! Hoppas storasyster Nellie är glad över tillskottet! :)


Sorry för mycket text, hoppas någon orkar läsa! ;)

Puss <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Angiiiiiiie

jag jaa orkar läsa, brukar sitta och läsa din blogg på morgonen till frukosten som en tidning ungefär haha :P

Men jösses va du går på bio människa!! Inte för att det inte är kul men shitsan haha :P Och jag hoppas det lugnar sig med barnen..barn är barn men dom verkar lite väl sura :P Eller så är det bara du som på något sätt får dom att framstå som det i stundens skriv hetta :P Hur som helst så tycker jag att du gör ett grymt jobb!!

VI SES PÅ SKYPE SEN!! <3

2011-10-04 @ 10:59:39
Postat av: Anna

Tack söta Josefine!

Jag har följt bloggen varje dag, fast nu har jag missat några dagar. Ska bli skoj att läsa ikapp :).

Nellie är en ganska stolt storasyster ;).

Många kramar från Anna (Christer, Nellie & Thea skickar såklart kramar till dig oxå!)

2011-10-07 @ 11:34:51
URL: http://annaochrister.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0