Tisdag 15/11-11

Hejsan!

Idag är det tisdag! (Om ni inte visste det)

Idag har jag hunnit med att simma, luncha med mina tjejer, och lekt med barnen.

Quin hade gymnastik kl 3:45 i grannbyn och Justin Indoors baseball kl 4:00 i hembyn. Så det är som vanligt mycket köra fram och tillbaka. 

Justin har åkte på en dunder förkylning, han hostar så jag är oroliga att han ska svimma! Men nog ville han allt på baseballen! Vi får se hur han känner sig imorron! Men hör och häpna, Brad kan vara hemma med honom om det behövs, så jag kan ju gå på min lektion. Vilken tur! -.- 


Imorron kommer Joanan hem! Jag har bestämt mig för att jag ska säga hej och sen ska jag hålla mig undan så hon får umgås med barnen.

Nästa vecka är det Thanksgiving! Vi ska över till kusinerna på middag, och de stora killarna kommer hem så det kommer nog bli en rolig helg! :) Jag måste nog läsa på om högtiden, för jag vet inte mycket om den. Typ att man äter en stor kalkon, sen då?

Hoppas ni har haft/får en bra dag idag! :)

Matilda, sorry jag skulle ju lämna den hos dig! Sorry glömde totalt bort det! :/

Många kramar!!

Kommentarer
Postat av: angiiiie

Helgen firas den fjärde torsdagen i november och i år infaller den alltså den 23. Historien berättar att en grupp, som kallade sig Pilgrimer, seglade med båten Mayflower från Holland till Plymoth Rock. Medlemmarna i gruppen kom ursprungligen från England men hade flytt till Holland på grund av religiös förföljelse. Livet i Holland blev inte riktigt vad de tänkt sig så de förhandlade med ett företag i London att finansiera en pilgrimsresa till Den Nya Världen (USA).

Deras första vinter 1620 var katastrofal och många i gruppen dog men deras lycka tycktes vända då deras första skörd blev större än vad de kunnat hoppas på. De bestämde sig för att fira detta med en fest tillsammans med de indianer som hjälpt Pilgrimerna.



Thanksgiving firas med en middag som skiljer sig litet beroende på var man bor i USA men huvudingredienserna brukar vara:

kalkon, potatismos, sås, fyllning (som bland annat kan bestå av brödsmulor), sötpotatis, tranbärssås, majsbröd, gryta med gröna bönor, paj med pumpa.



<3

2011-11-16 @ 08:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0