Lördag 12/11-11 Ballett

(stavas ballett så? eller har jag skrivit fel hela tiden? Balet? Balett?)

Skit samma ni försår vad jag pratar om, som vanligt ;)

Hej på er!

Igår fredag åkte jag till Rebecca efter att jag slutat, vände i hennes dörr och drog till UNO'S en restaurang som ligger i Newton (Rebeccas hemby). Jag åt en limepesto-pasta, ätit den förut, orkade inte tänka på vad jag ville ha!Åt den, efter det åkte vi hem och bäddade ner oss med diverse onyttigheterna. Jag hade köpt popcorn, var sugen på det. Tror ni det var rätt sorts popcorn?? Nä... Detta var popcorn á la kalaspuffar, jätte äckliga.... Jag somnade runt 9:30.... Inget vidare roligt sällskap!  

Fredagen var helt okej, jag jobbade ju mycket, men Justin hade en kompis som ringde och frågade ifall han ville vara hemma hos honom mellan 11-4, JA sa jag, det gåt jätte bra! Haha, allt för att göra livet enkelt! ;) Quin ringde sin kompis vid 10:30, hennes mamma var inte riktigt klar men hon skulle släppa av henne här så fort hon kunde. Jag och Quin väntade 2 timmar (skojar INTE) på att hon skulle komma hit. Irreterande....
Vi drog till mallet, åt lite lunch, sen åkte vi till "Panduro" och fixade lite grejer till en välkommen-hem-skylt till Joanna.


Idag lördag har jag och Rebecca bokat hotell för nyår! New York City se upp!! Sen åkte vi till mallet för att gå runt där. Ja, jag önskar ju att det hade stått "för att shoppa" men efter att ha betalat flygbiljett, hotell, några julklappar så äger jag numera inga pengar att shoppa för :( Inte ens till min egna present! :( Jag får vänta....
Vi avslutade med lite lunch och drog sedan till Madde. Där ifrån åkte vi tunnelbanan till Boston Opera House! Balett heter det enligt google! Hur som helst, balett är  nog inget för mig! Visserligen måste jag erkänna att jag inte är helt säker på historian om Romeo och Julia även om Börje (min svenskalärare) försökte visa oss vad det var i slutet av trean.... Men seriöst vad lärde man sig i slutet av trean på gymnasiet? Att dricka mycket alkohol mitt i veckan inte är bra. Att tunnelbanan inte går som på helger. Att pendeltåget slutar gå strax efter 5 tiden på eftermiddagarna... Ja ni förstår, mer studentskivefirande än skolarbete...
Det jag saknade under baletten var talet.... Hahah jag saknade replikerna, jag vet fortfarande inte riktigt vem av killarna som var Romeo? Är det verkligen två killar som dör i slutet när hon svalt giftet...
Nä kommer nog inte gå på balett igen om inte någong bjuder mig :p

Nu ligger jag i min renbäddade säng! :) Saknar dock den känslan man får hemma när sängen är renbäddad, inte riktigt samma sak här. Svårt att förklara.

Nej, nu ska jag sova! God natt!
<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0