7 Dagar!! :D Familj, bil, telefon...

Jaa då är det snart dags... Jag börjar få svårt att sova på kvällarna nu, vilket är väl för att det snurrar väääldigt många saker i huvudet just nu. Idag var jag och handlade lite presenter till min familj, jag kan dock inte säga vad det är för dom har min blogg nu och om dom är ambitiösa kan dom ju sitta och översätta allt, kanske inte är så jätte troligt, men man vet aldrig. Jag köpte också småflaskor att ha krämer och så i till de första veckorna. Sen får jag gå på jakt efter USAs motsvarighet på det jag använder. Kommer sakna alla välkända saker här hemifrån, fast det mesta som vi använder är väl amerikanskt... Jag har pratat med min host family nu och jag kan berätta lite mer om dom. Det är 6 personer i familjen, en mamma, en pappa, tre söner och en dotter. Mammam Joanna och pappa Brad. Sen har vi Ben som är 21, Brandon som är 19, Justin 9 och Quin 7. Jag ska självklart inte ta hand om de äldre killarna... Utan det är Justin och Quin som jag ska vara Au Pair åt. Ja och som jag redan berättat, bor dom i Wayland, Massachusetts. Det tar ca 20-30 min att åka bil in till närmsta storstaden som är Boston. Efter att ha verit på ambassaden för några veckor sen har jag insett att jag har haft väldigt tur med min familj. Det var min första matchning som jag fick och det kändes helt perfekt på en gång, men efter att ha pratat med andra då på "ambassad-dagen" och de accepterade sin nionde matcning så hade jag väl tur. Jag har det också sjukt bra när jag väl är där, jag får en bil, en telefon, en dator, och jag behöver inte betala något alls... Bara komma dit och ta hand om deras barn :)Jag skrev även i min ansökan i vintras att jag älskar att åka skidor och skulle kunna tänka mig att lära barnen åka, och det snappade min hostmom upp och hon är jätte på att vi ska åka skidor i vinter! :D Dom har några anläggningar i närheten men även några större längre bort. Jag frågade ifall jag skulle ta med mina egna skidor, eller ifall jag skulle köpa nya när jag kom dit, och hon sa att jag även kunde hyra där och att hon betalar allt sånt.... Påminn mig att jag inte ska klaga på min materiellatillvaro kommande år! Kan fortsätta skryta lite... Bilen jag kommer köra är en Dodge Caliber, telefonen jag kommer använda är en blackberry, jag kommer använda min egna laptop, men det finns en notebook som är till för mig.... Har även fått mina fygtider nu! :D 12:05 Arlanda - London Nån tid London - New ark :D Så jag landar lite utanför new york city vilket betyder att jag måste åka igenom hela för att komma till skolan, jag hoppas jag hinner se mycket på vägen! :D eller ifall jag kommer vara så nervös så jag inte kan röra mig. Jag har fortfarnade saker att lära mig om bloggen... tex hur man får upp en bild i inlägget... men iaf nedan ser ni mitt internationellakörkort, vart ska jag förvara det? Hoppas ni orkar läsa! :)

Kommentarer
Postat av: Jossan

OCH HUR MAN FÅR STYCKEN?!?! -.-

2011-06-20 @ 21:01:19
Postat av: Malin

:D :D :D :D :D :D :D :D :D äntligen har du kommit igång!! ;) Du får väl ta och springa milen varje dag så att du inte har tid att tänka på kvällarna utan däckar direkt... :P <3

2011-06-21 @ 10:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0