Tisdag 26/7-11

Hallå i stugan!!

Idag har det varit en okej dag. Hade sovmorgon till 11:30 vilket var riktig nice! :D Sov till ca 10:30 det längsta någonsin här! Längtar tills nästa vecka då jag är "ledig" och kan vrida på dygnet totalt! :D Såg precis att Johanna vill flytta in här nästa vecka! Roligt! :D Jag ska också försöka åka och hälsa på Carolin en dag/natt nästa vecka så det kanske inte blir så farligt ändå!!

På söndag åker min familj ner till Florida för att hälsa på farmor och farfar som bor där, och jag är hemma och är hundvakt ;) Tänkte skriva att jag ska skjutsa dom i deras stora bil men kom precis på att det skrev jag igår.... Så det behöver jag ju inte nämna igen :P Ingen kommenterade det dock! :(

Idag då sov jag länge, sen gick jag upp gjorde barnen i ordning för poolen, och åkte iväg. På vägen kom Justin på att han ville ha solglasögon så han ville verkligen åka till mallet. (Han påminner mig lite om min bror ibland!) Sen kom jag på att Target kanske har solglas ögon så i åkte dit. Han hittade ett par efter att typ provat 48st! Seriöst! Han är riktigt fåfäng :p När vi kom tillbaka till bilen gillade han dom inte längre... Synd för honom :p Sen åkte vi till poolen, vet inte hur jag ska förklara det men det var typ en simhall fast med en pool (ingen djup del) som var utomhus. Aa svårt att förklara men hoppas ni fattar. När vi kom dit var klockan halv 1 så vi köpte lite lunch, åt den och sen hoppade dom i poolen. Jag låg och försökte se snygg ut för badvakterna... Hahah tror dock inte jag lyckades så bra... Det var visserligen en person som stirrade på mig...

Sen efter ett tag såg jag inte Justin längre.... PANIK!!! Jag försökte intala mig själv att det finns badvakter här, inget kan ha hänt honom i vattnet. Sen började jag tänka på skolan i new york och säkerhetsmötet härom helgen. "Det behövs inte mycket vatten för att man ska drunkna" PANIK!!! Usch det var inte roligt, efter ett tag kom han tillbaka. han hade gått på toa. Efter att jag hade skällt ut honom i ren rädsla såg jag att han inte mådde så bra. Jag trodde det var stort så jag packade ihop och åkte hem. När vi kom hem dock verkade han må bra igen... Jajaj vi fick iallafall en liten stund vid poolen. Emilie den förr förr förr förra au pairen skulle ju komma idag så barnen var verkligen spännda och ville att hon skulle komma fort. Men vi hade inte hört av från henne så vi visste inte när och om hon skulle komma. Jag ville även ta mig till biblioteket för jag vill låna några böcker. Så efter att ha tjatat och mutat och gnällt och skrikit och mm tog vi cyklarna till biblioteket. Jag gick... Inte mitt smartaste move med en temperatur på 100 graderF kan jag ju säga. Sen glömde jag även bort att om man har barn så får man inte det man själv vill. Så vi kom ut från biblioteket med 4 böcker, inte en ända till mig... :( Jag fick iallafall mitt lånekort! Yeey! Sen när vi kom hem, försvann barna på 2 sek och jag kom in i köket svettttttig och allmänt äcklig, och där var då Emilie, bra första intryck? Nää... Sen ville ju barnen umgås med henne, skönt! Jag låtsades vara jätte upptagen med olika saker så dom fick vara med henne. Sen var det dags för Justins baseballträning. Så jag lagade mat till honom, vilket han inte åt en tugga av sen och packade in honom i bilen. På väg till träningen var det ljusspel av blixtrar på himmlen? himmelen? himlen?  Ja ni förstår vad jag menar... Men det var inge regn. När vi kom till träningen öppnade sig himmlen? himmelen? himlen? och träningen blev inställd. Så det var bara att åka hem igen. När vi kom hem igen var nästan maten klar vilket är RIKTIGT ovanligt i denna familj då vi brukar äta mellan 7:30-8... Förlåt 19:30-20:00... Efter maten tog Joanna fram min ÅREchoklad jag hade med mig och vi smaskade lite på den :)

Sen satt jag och pratade med Emilie en lång stund! Var trevligt och jag fick veta saker som är bra att veta osv :) Hon är numera reseledare på ving. Låter as roligt! Något för mig om nått år?! :D Sen efter ett tag kom Ben ner och vi pratade lite. Sen gick Emilie för att lägga barnen och jag gick och satte på tvn. Började titta på "Did you hear about the morgans?" Hahah tänkte på dig Malthan när jag såg den :p Sen kom Ben och satte sig med mig och han frågade ifall jag sett Take him to the Greek, och jag har hört talas om den och så men jag har inte tyckt den låtit så bra men vi satte på den och tittade på den. Det är inte den bästa filmen jag sett, och jag skulle kanske skrattat mer om jag hade text så jag hörde va Russel Brand sa, men den var helt okej, ingen jag kommer se igen :p Efter det var det läggdags :p Så nu sitter jag här, i min säng :)


Jag som brukar säga att mitt hår alltid är platt... Tji fick jag, igår när jag kom hem från min löparrunda tittade jag mig i spegeln och blev as rädd jag fattade inte vad det var tills jag såg att det var mitt hår som hade krusat sig när jag sprang i hällregnet igår :P




Quin vid poolen idag :)



Hoppas er tisdag har varit bra! :D

Mamma, pappa och Jonas ni får gärna höra av er, vet att ni kommer hem nu i veckan! :)

Puss <3<3

Kommentarer
Postat av: Jennifer

HAHAHHAHA du skriver så roligt!!



och detta "På vägen kom Justin på att han ville ha solglasögon så han ville verkligen åka till mallet. (Han påminner mig lite om min bror ibland!)"...satckars jonas hahahah

2011-07-27 @ 09:50:54
URL: http://worth2die4.devote.se
Postat av: Malin

Haha, ungar eller vad säger man?? :P Haha jossan, ditt hår är trassel, inte krulligt.... ;D <3<3

2011-07-27 @ 19:32:07
Postat av: Angiiiie

jag ser faktiskt att badvakten på sista bilden kollar på dig genom sina solglasögon, jag kan se sånt! ;) <3

2011-07-28 @ 01:19:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0