Stoppad av polisen....

För första gången i mitt liv blev jag stoppad av polisen idag....

1 Jag höll på att skita på mig
2 Jag höll på att kissa på mig
3 Jag höll på att börja stortjuta redan innan polisen kom fram
4 Jag visste inte vad jag hade gjort fel
5 Jag kunde inte prata engelska
6 Jag trodde jag skulle dö
7 Jag höll på att spy av rädsla
8 jag höll på att skita på mig
9 Jag höll på att kissa på mig
10 Jag trodde jag skulle behöva åka hem till Sverige...

Jag pratade nämligen med min mamma tidigare idag som kommenterade min körning som jag skrev om tidigare här och hon sa då "om du blir av med körkortet måste du åka hem" Så första tanken när jag ser blåljusen i backspegeln är.............
1 Den ska köra förbi mig
2 Hoppas den åker till Johanna...

Jag och Johanna hade varit och ätit middag på Thanks god it's Friday och skulle vidare till mallet för lite efterrätt, eftersom jag inte kan vägarna helt än så tog jag följe för att komma rätt. Polisbilen med blinkande ljus körde inte förbi mig... PANIK!!
Jag stannade intill kanten, glömde nog att andas några sekunder, fick ner rutan och ut huvudet. Jag väntade mig nästan att se in i en pistolpipa... Amerikanska poliser använder väl sina pistoler för allt möjligt! Nej det kommer gåendes en person i polisuniform och hatt. Jag håller på att spy av rädsla... Han börjar prata med mig... Jag kan inte svara, håller nämligen på att tugga min middag igen, nej förlåt så var det inte men jag kunde inte prata, något läge man inte borde tappa talet är väl då! Han frågade massa saker, vems bil är det, INTE MIN!! Va fan är det för svar?! -.- Bra svar till en polisman...  "it's my hostfamiliys car" han frågade om körkort, och jag började babbla på att jag hade mitt svenska och mitt internationella med mig. "Jag vill bara se ett körkort" ja, javisst skakar som ett asplöv och försöker få ut mitt körkort ur plånboken... Tittar på det och ger tillbaka det. "Du vet att några av dina lampor är trasiga" Ehm nää? ( Fast jo, ska åka och fixa det så fort jag har tid) Okej men det är dom en i fram och en i bak! I sverige skulle man väl inte bli stoppad för ickefungerande lampor, eller? Jaa hur som helst behöver jag inte åka hem till Sverige på ett tag för jag fick behålla mitt körkort! :D Polismannen var väldigt snäll och trevlig! Men seriöst han behöver väl inte skrämma livet ur mig?! :o

Självklart var jag skakis efteråt, men inte alls så mykcet som jag trodde! I vanliga fall känns det som om jag borde varit skakis i minst en halvtimme efteråt, men nej typ inget idag! Konstigt!

Jaa nu kan jag inte tänka på vad som har hänt under dagen! Jag hade planerat att åka och bowla idag, och Joanna tyckte det var en bra plan och visade mig på kartan vart bowlinghallen låg. Tror ni den låg där hon sa att den låg? Eller hon sa "den ligger någongstans mellan här och här, på höger sida"... Det låg ingen bowlinghall på höger sida. Efter att ha kört förbi 2 gånger gick jag in i en annan butik för att fråga... Bowlinghallen har lagt ner... Great! Vad ska jag nu göra med barnen?! -.- Jag tog dom till mataffären med en mutning att dom fick köpa nästan vad dom ville. Sen åkte vi hem och lekte med deras nya saker. 
Dagen har i övrigt varit rikgtit seg, jag vet inte alls vad jag ska göra med barnen! :( Idag var det inge bra väder heller så stranden/poolen var ju inge alternativ! :( Gick till biblioteket idag igen. Skaffade som (hahaa! ska lämna kvar det där i bevis på att engelskan kanske kommer in i mitt språk mer och mer) nya böcker till barnen...  

Sen middag med Johanna, super trevligt! :D Hahah efter att vi hade suttit på restaurangen ett tag såg jag snett över gången ett par som satt och åt, och det visade sig att det var Alexandra och hennes fästman som är här och hälsar på!! Vilket sammanträffande! Andra gången vi träffar dom när vi är ute och äter! :o :p Det är hans sista kväll här så dom skulle vidare på bio efter maten :)

Jaa igår var jag ju lite nere över att Malins spontn besök inte blev av.... MEN VET NI?! På tisdag kommer hon!!!!!!!! HELT SJUKT!!! Kan inte fatta det haha crazy!! HAHAHA är bara såå glad!! :D Nu vet inte hon det här, men på onsdag drar vi till NYC!! Stannar i två nätter och ska turista rumpan av oss! :D Sen kommer vi hem på fredag igen, vet inte vad som händer då kanske bio med mitt lilla gäng här, sen på Söndag tänkte jag att vi skulle in til Boston och gå och strosa! :) Kommer blir sssåååå roligt!! :D Hon kommer stanna i två veckor!! :D Andra veckan kommer jag dock jobba men hon får följa med mig dit jag ska ;)

Hoppas ni har hade en bra fredag! Jag skulle vilja gå och lägga mig är väldigt trött!! Men som en hönsmamma ska jag sitta uppe och vänta på ett samtal att de äldre killarna vill bli hämtade på en fest, och jag är rädd att jag inte kommer höra telefonen om jag somnar, så får väl hitta på något roligt att göra tills dom hör av sig...  :p

God natt i alla fall!!

Puss <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Angiiiie

Shiit va kul att hon kommer ner/upp/höger/vänster!! :D Ni kommer ha det suuuuuuper kul!!!!!! <3 <3

2011-07-30 @ 09:57:26
Postat av: tova

gaaah det VA det ni höll på att skrika om på facebook!!! gud va roligt!!!! :D:D<3<3

2011-07-30 @ 21:24:58
Postat av: Jennifer

ASSÅ JAG OCH MAMMA GARVAR HÖGT ÅT DETTA INLÄGG HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAA. Seriöst, jag kan inte sluta skratta. Först hela historien om polisen och allt det och sen "Efter att ha kört förbi 2 gånger gick jag in i en annan butik för att fråga... Bowlinghallen har lagt ner... Great! Vad ska jag nu göra med barnen?! -.-" Hahahah som det bara finns att bowla hahahahahahhaha du är så jääävla rolig!!

2011-08-17 @ 23:30:37
URL: http://worth2die4.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0