Söndag

Jaa ännu en dag har gått! Jag hoppas verkligen att det här året ska fortsätta gå fort! För jag längtar redan hem! :(

Idag vaknade jag kl 10, jätte skönt! Sen när jag kom upp var typ hela familjen vaken och satt och kollade på tv, jag satte mig i köket och låssades vara upptagen. Kände inte att jag kunde sätta mig med dom, vet inte varför. Sen sa dom att det skulle bli crepse (stavning?) till frukost kl 12, så jag satt och väntade på frukosten, sen kom Laura och Ben ner och Joanna började laga dom. Det var nog samma smet som svenska pannkakor, men dom hade ett järn som dom vände ner i smeten och sen fick dom upp en liten pannkaka på den. Svårt att förklara när jag har bilden framför mig och inte ni. Ja sen sa dom att dom skulle ut med båten idag igen, men jag sa tyvärr vi har fortfarnade mycket att lära mig så vi hinner inte. Sen frågade jag ifall jag var försäkrad på bilen, men det var jag inte, men dom hade en "gäst" försäkring så jag fick köra den! :D Så jag körde nästan hela dagen idag! Kan fortfarande ingen vag, men what ever dom får ha förståelse, det finns en gps i bilen, men den var sämst! Den förlorade kontakten med satteliterna hela tiden och den sa sväng 2 meter innan vägen kom så man hann aldrig planera sin svägning... men men jag får helt enkelt lära mig vägarna fort.

Det är en sak till som är så svårt, fartskyltarna tycker jag är jätte lika vägskyltarna så det är svårt för mig att se vad som är fart och vad som är väg. Sen så har dom inte som i Sverige att när man kommer in på en ny väg sitter fartskylten där utan det finns typ inga fartskyltar uppe... Svårt! man får försöka följa med de andra bilarna men dom kan ju köra för snabbt :/

Sen efter att vi åkt runt till skolan, till daycamp, till båda mataffärerna och de andra viktiga sakerna åkte vi till the mall, där fanns nog alla butiker jag kommer behöva i år! :) Jag köpte en hårtork på Sears, för den som fanns här hemma var en liten resehårtork, och jag menar om jag ska torka håret med den kommer jag ju inte uppleva nånting under årert! Sen åt vi lunch på tacobell. Helt okej priser där, Laura är väldigt medveten om penagar fö hon åker till california på tisdag så hon vill inte göra av med allt för mycket nu. Sen efter det åkte vi till starbucks och träffade Lara och fikade lite :) Efter det åkte vi till en matbutik och jag och Laura hyrde film. Beastly och You again, Jag har sett Beastly förut men you again var riktigt bra! :D Malin, ett måste att se! ;)

Ja, när vi kom  hem från vår lilla utflykt var familjen ute med båten, sen gick vi in på Lauras rum och kollade på filmerna, Vi hörde att dom kom hem, sen när vi kollat klart gick vi ner och då var dom borta igen. Konstigt tyckte jag kl var 8 och vi hade inte ätit, men det var ju dags så jag och Laura gjorde varma mackor och fruktsallad till middag. Sen efter ett tag kom familjen hem och då hade dom gått ut och ätit, utan att fråga ifall vi ville följa med :/

Ja det var min dag! ;) Dom har verkligen konstiga matvanor här tycker jag! typ som danskarna som inte äter lunch eller om det är norrmännen. Igår kväll skulle jag Laura Lara och Miriam gå på bio och bion började 10 över 8, så vi skulle äta hemma hade vi bestämt. Kl 6 åt Laura en youghurt med müssli med Quin, så då tog jag också en och sen helt plötsligt skulle vi åka... jaha tänkte jag. Sen kom vi till bion, och jag äter alltid popcorn när jag är på bio, men det kan jag ju säga att jag ska sluta med! För det första ar dom inte så goda... för det andra var dom SKIT dyra! Så det är det slut med :( Filmen vi såg var Bad Teacher, jag tycker inte att den var biovärd, vänta till den finns att hyra!

Jaa vad mer, tror inte jag har så mycket mer att säga! I morgon är min första dag på "jobbet" hela familjen ska gå på ett poolparty och jag och laura ska med och jobba. I morgon är det ju även 4th of July så Laura hoppas kunna åka med mig in till Boston på en parad och fyverkirier :) Men vi jobbar till 6 så får se hur det blir. Sen ville Joanna även ha en avskedsmiddag för Laura imorron kväll så vi får verkligen se ifall det blir av med Boston. Man kan ju alltid hoppas! :)
Jag har fått några frågor, väldigt roligt måste jag säga! :)

Carro:
Bilen jag kommer använda är en Dodge Caliber :) En riktigt nice bil! Ja barnen är snälla, känns dock inte som om jag umgåtts så mycket med dom :/

Mamma:
Ja Justin tror jag har accepterat mig, första dagen började vi kasta boll, och jag tror han tyckte jag både var bra och rolig att göra det med. Han sa även " This was fun!" Yeey! :)

Jag vet inte ifall jag har berättat det men första dagen så var ju inte barnen hemma när jag kom, men när bilen rullade upp på uppfarten skrek Quin " Josefine!!!!!!!!!!" :) hon sprang även och gav mig en STOR kram! :)

Mormor & Morfar:
Tack för smset! :D

Puss och god natt! <3<3

Kommentarer
Postat av: Malin

Det kommer bli bättre med tiden när ni har vant er med varandra!! Det gäller bara att våga ta för sig och inte vara svensson-försiktig, för domhar liten annan syn i amerika :)

Åhh!! Då måste jag genast kolla upp filmen!! ;) Fast nu fick du se beastly i bra kvalite också :P <3<3

2011-07-04 @ 10:09:34
Postat av: carro

tänk inte så, snart har tiden gått alldeles för fort och du ska hem :) ta vara på allt nu och tänk inte allt för svenskt ;)

<3 <3

schysst bil!!:D har den en riktig motor också? ;D <3 <3

2011-07-05 @ 09:12:07
Postat av: mathilda

Jossan!!!!! Neeeej du ska inte vara negativ redan nu! vad har egentligen hänt? att du inte känner dig som en i famlijen efter 2 dagar, det är väl inte så konstigt? :) det kommer verkligen inte vara en dans på rosor, det är ju livet vi pratar om! så ändra inställning, var positiv, det här kommer bli skitkul! du kommer komma in i famljen och dom kommer älska dig lika mycket som vi gör här hemma :) allt tar tid bara. låter ju som att du har skitkul där borta med att åka båt och umgås med gamla nannyn och allt :) wiho! njut ! skype så snart du har tid :)

<3 PUSS

2011-07-05 @ 16:28:07
Postat av: tova

jag har läst ;)<3

2011-07-05 @ 23:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0