Möte, mat, Harry Potter, mycket prat, sleepover och IKEA!!!

Det var min helg det!! :D

Den har varit underbar!!!! Okej får börja från början!

Fredag kväll, hade jätte svårt att sova vet inte varför var nog bara spänd och exalterad över helgen! Skit löjligt men så var det! Sen låg jag och tänkte att jag skulle vara jätte trött på morgonen, och blev lite stressad över det :p Sen vaknade jag till, jätte pigg... Tittade på klockan och den var 06:20.... Och jag ville gå upp! Hahah sen nickade jag till, vaknade igen och då var det dags att gå upp. Gjorde mig i ordning, åkte till Rebecca åt lite frukost, sen tillbaka för vårt LCC-möte. Det kunde ju varit roligare! Måste gå på 10 st under året. Där träffade vi Johanna och snackade lite om kvällen, då vi skulle se Harry Potter. Sen åkte vi hem, visade Rebecca huset, skypade med Carro för första gången, mycket roligt! Åt lite ceasarsallad till lunch, den var helt okej! :) Sen började vi plocka fram madrasser och så för kvällen. Efter det åkte i och hämtade Carro vid tåget. Åkte hem, Carro åt lite lunch, jag stylade med ljudsystemet ute på altanen :p Vi bäddade klart, dom två bokade en New York tripp nästa helg, lite avundsjuk! :( Jag ska jobba hela lördagen...

Rebecca bokar hotell för dom två...

Sen åkte vi till mallet. Juste! Under eftermiddagen bestämde sig Johanna för att följa med på bion! Så vi träffade henne i mallet. Jag lämnade tillbaka min Ipod-laddare som jag köpte här om dagen, sen gick vi och åt. Jag som är så wild n' crazy åt samma mat som de senaste gångerna vi ätit i mallet :p En taco meny :) Sen åkte vi till Target igen för att köpa lite biosnacks och jag fick nån flipp skrattade så jag grät typ. Sen åkte vi till bion en timme innan filmen skulle börja :p Vi ville ha bra platser! Jag hade även lovat mig själv att jag skulle köpa en popcorn på bion idag, det var ju ändå ett speciellt tillfälle! Det var dock kö för dom hade inte börjat släppa in folk än. När vi fick gå in i salongen var vi ganska långt fram i kön så vi fick super bra platser!! :D

Filmen var hhhhhhuuuuuuurrrrr bra som heeeeeeellst!! Åh!! Ja sen åkte vi hem, gpsen var lite seg och jag hade ett STORT behov av att komma hem fort så jag började köra, och vet ni!! Jag hittade hem från bion själv utan gps!! :D Ha!! Jag var sjukt stolt över mig själv! ;) Sen sprang jag på toa när jag kom hem lämnade mina gäster i garaget så dom fick klara sig in själva :p min familj var ju borta under helgen, men Brandon var hemma med sin kompis Erik, (hans mamma är svensk). Dom kollade på film när vi kom hem men dom sa att dom skulle komma ner till oss när den var slut, men efter ett tag gick vi upp till som istället. Satt och pratade ett tag, jag var dock jäääääätte trött så jag satt typ och halv sov. Efter ett tag sa vi god natt och gick ner till oss i stället. Då helt plötsligt började dom spela jätte hög musik så jag gick upp för att bara stänga dörren ner till källaren, men då stängde dom av musiken helt, så Rebecca gick upp för att säga till dom att det var okej att dom hade musik på. Hon kom inte tillbaka på ett BRA tag! Hahah sen kom hon och killarna ner, och vi låg och pratade. Eller jag sov till och från, var ju såååå trött. Sen somnade jag "på riktigt" eller vad man ska säga sen vaknade jag till och då bestämde jag mig för att gå och lägga mig i min säng och sova. Killarna var fortfarande kvar här nere och pratade med Carro och Rebecca, dom hade det jätte trevligt lät det som i alla fall.
Sen vaknade jag 09:20 imorse inte så jätte pigg dock men jag gick upp. Carro var redan vaken men Rebecca sov :p Dom somnade vid halv 4 imorse då killarna gick. När vi alla hade vaknat kom jag på idén att vi skulle äta amerikanska pannkakor till frukost! Först tänkte jag leta upp ett recept på internet för att göra själv, men sen kom jag att tänka på att jag faktiskt bor i Usa nu för tiden, dom har ju pannkakssmetspulver eller vad man kallar det! Så jag rörde ihop det med två ägg och lite mjölk, sen var det klart! Dom blev lite torra.. Spisen här är verkligen jätte svår!! :( Jag åt dock så det spruta i öronen! Det var första gången ever Carro åt amerikanska pankakor, vet inte vad hon tyckte egentligen? :p Under frukosten skrev jag en lista på saker jag ille köpa på IKEA!

Sen bar det av!! :D Efter ca 35 mins körning var vi där!! Jag var verkligen glad när vi svängde in på parkeringen, mest för att jag verkligen såg fram emot att äta köttbullar till lunch och köpa leverpastej med mig hem. Efter at ha gått igenom hela varuhuset var det dags för lunch! :D



Det var dock en liten besvikelse att det var potatismos, men det var helt okej ändå! En annan konstig sak är att det var baconbitar i moset... Amerikaner...



Vi tog varsin påse och vagn! :D



Carro och jag väntar på Rebecca som sprang och luktade på ljuse eller nått. Hahah :p



Det här är vad jag köpte på Ikea (för den som orkar bry sig (typ ingen)) :
Diskborstar
slickepott
Morgonrock (lite förstor dock)
fotoram
lådor för min garderob
en shampohållare för duschen
Skärbrädor
stekspade

knäckebröd
lingonsylt
brunsås
bilar choklad (dessa för dagar jag längtar hem eller nått)
singoallakex

Ja sen efter att ha spenderat några timmar och många dollar började vi röra oss hemåt...
Jag säger bara gpsen... Och nu har jag vittnen att det inte är mig det är fel på när det gäller gps-körning!! Det började med att vi kom ut på en "storväg" då sa den sväng höger, (vi skulle svängt vänster) kör 500 m och gör en u-sväng... Hallå liksom? varför sa den inte att vi skulle svänga vänster direkt?! Sen åkte vi och lämnade Carro, efter det sa gpsen sväng vänster. Den tog oss igenom ett område med en hastighetsbegränsning på 10 mph (16 km/h) för att sen ta oss ut på motorvägen en påfart bakåt istället för att säga att vi skulle svänga höger och höger för att komma på motorvägen... Sen skulle jag hem från Rebecca... Jag var så trött då, det var nästan läskigt att köra men jag körde radion på hög volym och till sist kom jag hem. Tänkte gå och sova då men hittade massa andra saker att göra...
Tex packade jag upp allt jag köpte på ikea provade även så att schampohållaren jag köpt passade till mitt badkar, nja sådär men det var i alla fall mycket bättre än det jag hade innan, dvs inget. Sen gick jag och satte på mig springkläderna. Gick ut och sprang, innan jag stack visade Brandon mig en väg som han brukade springa. Det var den Joanna försökte visa mig här om dagen... Så jag tänkte "great nu kommer jag behöva springa den för att berätta om den sen och jag kommer säkert springa fel" MEN!!! Jag sprang helt rätt!! Åh idag var en bra dag!
Sen kom jag hem var på väldigt bra humör tills jag skulle hoppa in i duschen och dra för duschskynket... då min nya shampohållare var totalt värdelös!!! Och jag som hade provat så den funkade och allt innan jag öppnade den... Värdelöst!!! Så nu har jag en sak liggandes i badkret som jag inte vet vad jag ska göra med den.

Ja men hur som helst det har varit en super helg! :D Jag hoppas det kommer fler sånna här tillfällen!! :D

Slänger in några bilder på mitt rum/badrum, köket, vardagsrummet.

 
köket/vardagsrummet


Mitt slajmgröna badrum.


Mitt rum sett från dörren

 
Mitt rum sett från andra hållet.

 Flaggor utanför Ikea

 
Jag äter köttbullar :)

Hoppas er helg har varit bra! :D

Puss <3<3<3

( Tova!! Stora bilder!! U like?! ;))

Kommentarer
Postat av: Angiiiie

Jag har fixat skype nu nu nu nu!!!! :D så nu är det bara att stämma träff :D har man inga bestämda platser på bion där in the US..USA? fan va jobbigt :P <3

2011-07-18 @ 07:58:20
Postat av: Arnvera

Great site and interesting informations. THX!

2011-08-29 @ 13:22:59
URL: http://arnvera.blognd.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0