McDonalds

Hejsan svejsan!

Jag har fått lite uppmuntarande kommntarer och mail så jag fortsätter väl skriva milslånga inlägg! :)

Det har inte hänt mycket idag heller. Sov mest. Är konstigt att jag är så trött! Jag sover runt 8 timmar varje natt, ändå har jag jätte svårt att ta mig upp på morgonen och så fort jag kommer hem från att ha skjutsat barnen till camp går jag och lägger mig igen. Brukar ta en powernap på 1-2 timmar :) Hahah kanske inte så mycket powernap, men det är extremt skönt!

Ja sen efter jag vaknat, gick jag upp och stack ut och sprang. Idag tog jag vägen jag sprang första gången och det gick bra. Fast det var otroligt jobbigt idag. Bara för att jag sa att det var lätt förra gången. Jag försökte även mäta ena sträckan med bilen idag, eller ja jag kollade medan jag körde men jag fick inte ut något vettigt. Önskar Jonas kunde hjälpa mig mäta på internet! Får väl försöka själv.
Efter det hoppade jag in i duschen, efter ett tag såg jag att jag hade sällskap! Av en spindel. Så varje gång jag skulle göra nått så jag var tvungen att blunda gjorde jag det fort och sen öppna ögonen för att se vart den var. Då den försvann var det bara sätta igång och leta och hålla tummarna att den inte satt på en själv. Det är något jag saknar från Sverige, duschar med slang! Då hade man kunat spola ner den lätt. Visst jätte mysigt med en dusch från taket men mitt duschmunstycke är lite igentäppt så det sprutar över allt förutom på mig så det är lite irriterande!

Ja sen efter det gjorde jag lite lunch och satte mig framför tv:n Frankrike-Usa spelade så var ju tvungen att kolla på den. För er som inte har koll (typ Tova) pratar jag om VM i damfotboll. Det är ju inte så jätte stort i Sverige men här är det faktiskt så att nästan alla har koll på allt! Det är lite annorlunda. Jag måste erkänna att jag inte riktigt hade koll innan jag kom hit men nu  är det ju skam om jag inte vet hur det gick i matcherna! Efter Frankrike-Usa var det dags för Japan-Sverige.... Jag såg de två första målen, vårt var ju riktigt bra! :D Sen åkte jag och hämtade barnen och när jag kom hem stod det 3-1.... Jaja, tråkigt värre! Hoppas på en tredjeplats då!

Efter att barnen ätit lite snacks gick vi ner för att lägga klart ett pussel vi började på här om dagen. Jag måste säga att jag är stolt över mig själv, för jag la typ pusslet själv, och jag brukar aldrig ha tålamod för sånt men nu satt jag där! Och jag blev klar! :D

Stolta barn!

Sen var det dags för mat och idag ver det inte jag som skulle laga den! Yes! Så jag drog till mallet och träffade Alexandra och Johanna för lite middag! Mycket trevligt. Det blev dock Mcdonalds, men det var helt okej inte alls som hemma men nästan! Jag köpte i alla fall en mjukglass med chokladsås till efterrätt, den var god! Det kommer bli min last här! Tror jag iaf, har inte upptäckt något annat än. Jag försökte med macka och nutella igår, tänkte det är ju tp choklad, men det kan jag ju säga att det inte är någon fara att jag fastnar där!  



En bild från Justins baseballträning!

Efter den åkte vi som sagt och åt pizza klockan var 20:35 när vi fick den gissa om vi alla var hungriga och trötta! Jag var i alla fall! Sen åkte vi hem åt upp maten sen sprang jag ner på mitt rum jag var så trött så jag visst inte hur jag skulle klara mig till sängen. Jag somnade nog före barnen igår!

Idag pratade jag även lite med Tova och Angelika, hann inte säga så mycket för jag var tvungen att åka och hämta barnen.

Vet inte om jag skrivit det här, men på lördag är det Harry Potter och sleepover! :D Ska bli as kul!! :D Carolin och Rebecca kommer hit!

Ja det var nog allt för idag!

Tack Fam Löfgren för den goa kommentaren!

Tack Jessica för mailet, blev väldigt glad! :)

Tack Peter och Mia för er hälsning!



Ja det var allt för mig! Tack och god natt! <3<3


Kommentarer
Postat av: Mathilda

Alltså åhh du verkar u ha det super bra ju!!! Gud vad glad jag blir :) men hörru... vafan... varför drar ni till donken? Det är nog det värsta stället man kan äta på i hela usa haha. I boston finns väl typ allt? Och donken glassen kan ju slänga sig i väggen jämfört med vad som finns att erbjudas... Typ pinkberry, AS gott yoghurt glass ställe, man får ta massa olika smaker och typ hundra olika saker att ha på! och matställen finns ju i oändlighet, man måste bara hitta de bästa! finns asgoda salladsställen , måste bara komma på namnen haha ;)

och ett tips om du ska börja springa, köp nike-plus skor med nike plus sensorn, hitta några billiga skor på typ DSW eller nike outlet, för dom brukar vara rätt dyra i vanliga sportaffärer. Då kan man iaf mäta tid, distans, kalorier... allt möjligt! Bästa ever :)



btw, här kan du mäta din runda!



http://www.jogg.se/Rundor/Karta.aspx



ha det grymt nu vännen, njuuuuuuuuuuuuut! :)

PUSS

2011-07-14 @ 08:05:22
Postat av: Malin

Det låter som om du ändå har det vääldigt bra!!! :D :D Men där har du fel för här hemma har dom pratat jäätte mycket om VM men men, du vet ju hur det gick så det var väl ändå inget att hurra över... ;) <3

2011-07-14 @ 20:41:56
Postat av: Malin

Det låter som om du ändå har det vääldigt bra!!! :D :D Men där har du fel för här hemma har dom pratat jäätte mycket om VM men men, du vet ju hur det gick så det var väl ändå inget att hurra över... ;) <3

2011-07-14 @ 20:42:17
Postat av: tova

du är jätte duktig på att skriva i bolggen! hinner nästan inte med :P men fortsätt så jag läser varje dag :D det är så kul att få läsa om att allt verkar gå bättre och bättre för dig och hur mycket roligt du får uppleva!! :D och även om vissa saker kan vara jobbiga för stunden, som dina små gps-turer :P, så kommer du skratta åt dom sen när du kan alla vägar utantill ;)



fortsätt att ha det super vännen!!<3<3

2011-07-14 @ 21:36:46
Postat av: Jonas

Haha jag trodde att jag hade tränat dig bra med att mäta ;-) vi får skypa och mäta sen när jag har Internet till min dator :-) <3

2011-07-15 @ 10:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0