Måndag 11/7-11

Hejsan!

Var alldeles för trött igår kväll för att skriva så jag skriver nu, hade tänkt lägga mig i solen idag... men som
vanligt är det ingen sol då...

Jaa gårdagen startade som vanligt, gick upp, väckte barnen, det är fascinerande hur lättväckta dom är och alltid lika trevliga och glada! Tänk om man själv kunde vara så om någon väckte en på morgonen... Ja sen iväg till camp, sen när jag kom hem tänkte jag träna. Så jag satte på mig löparskorna och gick upp i köket. Joanna var nere och fixade frukost. Så frågade hon hur jag sprang så sa jag min sträcka och att jag vänder och springer tillbaka, så tog hon fram en karta och sa men om du springer så här så blir det inte samma väg, så jag tänkt jag provar det. Så jag började springa, och jag sprang och sprang och sprang... Tills jag började inse att det var fel väg. HALLÅ jag tror jag glömde mitt huvud hemma i Sverige eller nått för här verkar ju ingenting gå bra! :( Ja efter att ha sprungit en bra bit på en väg bestämde jag mig för att vända. Så jag sprang tillbaka. Till slut hittade jag till en väg som jag kände igen och då var det fort och raka vägen hem! Har nog inte sprungit så långt sen min sista fotbollsmatch!
Var dock inte så jobbigt! Konstigt man kan ju tycka att jag borde vara jätte otränad nu förtiden men när jag är ute och springer är det inte så jobbigt!

Ja sen efter det åkte jag själv(!) till mallet och skulle handla lite klader för nu känner jag att jag använt mina kläder jag hade med mig för många gånger. Plus att här i usa använder man sina kläder en gång och sen slänger man dom i tvätten så jag känner mig äcklig om jag använder samma kläder flera gånger utan att tvätta dom. Så jag ville ha nya kläder. Jag hittade dock inga! :( Vill åka in till Boston igen för att gå på h&m. Vet dock inte vad jag ska köpa där men ändå. Måste ha nya kläder!

Jag har en lista på saker jag måste göra, och handla och så som jag alltid har med mig, men igår då när jag var i mallet gjorde jag inte något av det som stod på listan, vet inte varför men jag var väl irriterad över att jag inte hittade några kläder! Jag måste byta batteri på min träningsklocka så jag vet hur länge jag springer, för det hade tagit slut under flygresan, eller jag hoppas att det bara är slut för annars måste jag köpa en ny. Sen vill jag även ha en ipod laddare, men jag vill inte köpa en som bara har amerikanskt uttag. Får se vad jag hittar.

Ja sen skulle jag försöka hitta till mataffären där vi handlar några av våra saker, och jag visste att det inte var så långt från mallet för jag såg den här om dagen när jag och Malin var där. så jag satte mig i bilen och började köra efter gpsen. Körde fel. Föröskte igen jätte skeptisk då den sa attt jag skulle ut på motorvägen mot Boston, men sen hittade jag rätt! Yeey! Handlade lite åkte hem. Hämtade barnen, när vi satt i bilen ringde Malin, kusinerna ville komma hit och leka, så dom komhit en stund, blev dock inte alls låång tid, men en stund iaf! Det var jätte roligt, tror det kommer göras om flera gånger! :) Sen satt jag och Justin och la pussel tills det var middag. Under middagen satt vi för första gången vid matbordet, fast Brad och Brandon var inte med. Jag Ben och Joanna satt kvar ett tag och pratade lite. Efter maten frågade jag ifall Carolin och Rebecca kunde sova här på lördag när dom inte var hemma. Det gick alldeles utmärkt! :D Så på lördag kväll ska vi gå på Harry Potter och sen ha en sleepover här! :) kommer bli awesome!! :D 

Sen efter det drog jag till Miri och kollade på Sister act, kommer inte ihåg vad den heter på svenska :/ men den är med Whoopi Goldberg, när hon är en nunna. Under filmen ringer hennes telefon och hon börjar prata med en kille. Sen ska vi gå och möta honom. Bara det att det är hennes granne, dom delar typ baksida, men det är massa skog runt och här som jag har sagt förut blir det ju totalt kosvart på kvällarna så vi tog varsin ficklampa och började gå. Jag var såååå rädd att han skulle hoppa fram och skrämma oss. Då skulle jag svimmat! Men han stod där i mörkret och väntade på oss. En gubbe i 60-års åldern. (Ta inte illa upp ni som läser!!) men han var riktigt äcklig verkligen en sån person som är med i kriminalserierna på tv. Han var verkligen mannen som plockar upp tjejer på vägen och sen en vecka senare hittas dom i biatar över hela världen... Riktigt äcklig och han skulle hålla på att kramas och skit skumma saker! En person jag hoppas jag aldrig träffar igen!! Usch!

Ja sen när filmen var slut åkte jag hem jätte rädd på de mörka vägarna! :( Sen kom jag hem och slängde mig i sängen och somna. Jätte skönt!

Ja det var väl det som hände igår. Hoppas ni har haft en bra dag hemma! Nu ska jag nog sätta på en film och vara onyttig! Hörs snart! <3<3


Hoppas det är någon som orkar läsa mina milslånga inlägg :p

Kommentarer
Postat av: mathilda

ehhh okej? varför gick ni och träffade den där skumgubben? blä... :O

2011-07-14 @ 07:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0