Första jobbdagen

Hejsan!

Nu sitter jag och äter lunch, fullkornspasta med kalkonskivor! Något som både mättar magen och som man står sig på, härligt! Sitter i köket vid bardisken och tittar på tv...  Bara det att jag vet inte vad jag ska titta på, och det är inte det problemet som finns hemma att det inte finns något på tv, utan det finns så mycket!!
Nog om det, idag har jag släpat mig ur sängen, det var väldigt jobbigt att vakna då jag kom hem 2 i natt. (Det kommer jag till senare)

Men i alla fall, jag vaknade kl 7 gick upp. Gick sedan och väckte Quin, Jsutin var redan vaken. Vi (jag) gjorde i ordning frukost, och medans dom åt  gjorde jag deras lunch. En bagel med färskost på? Vad är det för lunch när dom är ute och leker hela dagen? Sen skjutsa jag dom till daycamp. Sen åkte jag hem, Laura var med som mentalt stöd. Sen åkte vi hem och jag åt lite frukost. Laura packade sitt pick och pack, hon åker till Kalifornien idag för sin resmånad. Jo! då när vi skjutsade barnen till daycamp så helt plötsligt började oljelämpan blinka och tjuta och jag fick lite smått panik. Sen började även bensinlampan lysa...  Då började svetten rinna.. Så när vi kom hem berättade vi det för Joanna, och hon sa att vi skulle åka förbi bilverkstaden. Jag och Laura åkte och tankade och sen där på macken frågade vi även om dom kunde kolla oljan. 1, Oljan var slut. 2 Oljan som hade funnits var helt svart. Vilket tydligen inte är bra :p så jag fick en liten utskällning av mekanikern och han frågade när vi bytte olja senast... Jaa vad svarar man på det? Jo, ähm det är inte min bil. Han tittar konstigt på mig. Hahah som om jag hade snotten eller nått. Ja men iaf vi fick ny olja, eller ja fick och fick, i fick köpa ny olja. Sen åkte vi hem igen.

Jag skypade med mamma, pappa och Jonas, mycket roligt! Nu kommer jag kanske inte kunna prata med dom så ofta dock då dom har semester, sen flyttar Jonas! :/
Efter det fick Tova tag på mig, också mycket roligt! :) Sen skulle jag gå och säga hej då till Laura för hon hade sagt att hon skulle åka här ifrån kl 12, men det blev inte så utan vi åkte till köpcentert och lämnade tillbaka hennes ipod som hon köpt i apple-butiken som finns där! Sen åkte vi hem igen, då var hennes kompis här som ska skjutsa henne till flygplatsen här så dom lasstade in hennes väskor i kompisens bil, och jag började göra lunch. Sen sa vi hej då, och jag hatar saker man kommer på efteråt som man ska säga, jag sa inte tack för den här helgen, jag sa inte lycka till med resan, inget sånt. Pucko!

Idag är det 95 grader ute.... Jag lovar att det är celcius bara att det står fel på termometern... Sjukt varmt! och fuktigt hatar det! 



Igår var det 4th of July! 
Jag Laura, Lara och Miri, skulle åka in till Boston, men vi kom ungefär halvägs till en stor flod/sjö där det skulle vara fireworks, så vi hoppade av tåget där och gick och ställde oss på en plats. Sen var showen i ca 25 min lite för länge för min smak, tappade intresset efter 15 typ. Sen när vi skulle ta tåget tillbaka till vår station var det FULLT med folk... Det tog oss 2,5 timme att komma hem.... med tåget trängseln och bilen. Det tog 50min att komma ut ur parkeringshuset! Helt sjukt!!

Sorry det hände mycket mer igår men jag orkar inte skriva om det.

Nu ska jag dammsuga lite, sen ska jag fförsöka slå in barnens presenter och sen ska jag försöka få ordning på mitt rum...

Carro:
Nja påminner lite om familjen Nylunds Clio ;) men bilen är ju till för att skjutsa barnen så det gör väl inte så mycket. Där är säkert stor bara det att när man kör 50mph så tänker jag att det är 50 km/h och tycker det är jätte lite...

Ha det gött!! :D

Puss <3<3

Kommentarer
Postat av: tova

fick du betala för oljan? :O dåligt iaf dom borde kollat det innan.. hoppas 4th of july va kul :D förutom den långa fyrverkerishowen och den extremt låååånga vägen hem :p<3

2011-07-05 @ 23:47:50
Postat av: Angäääääääj

Buddiiie!! Låter spännande må jag säga, jag skulle ha dött om något skulle börja tjuta o blinka i bilen jag körde så bra jobbat!! Puss på dig min vän, hoppas du har det super skoj! Saknar dig<3

2011-07-06 @ 01:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0