Filmkväll! X2

Hejsan!

Igår så var det som vanligt vaknade kl 7 gick upp fixade i ordning barnen, skjutsa dom till camp sen åkte jag hem. Jag och Alexandra hade ju bestämt att vi skulle sola ute vid hennes pool igår. Bara att det när jag vaknade var det väldigt mörkt ute och jag fattade inte varför... Tills jag hörde att det åskade och spöregnade. Så jag och Alexandra åt lunch här hemma.

De stora killarna skulle dra ut sina visdomstäder igår så jag skjutsade dom till tandläkaren sen åkte jag och handlade lite saker till salladen och sen åkte jag hem.

Sen efter ett tag åkte jag och hämtade barnen. Kom hem dom var hos grannarna ett tag sen skulle jag försöka laga mat... Trodde jag hade sett en köttfärsklump i frysen, perfekt tänkte jag! jag prövar att göra köttbullar... När jag hade tinat upp den tänkte jag att den var lite ljus, och insåg att det var kalkonfärs... så köttbullarna blev ju inte lyckade dom heller! Tycker typ synd om mina barn! :( Vet inte vad jag ska göra! Jag ska laga maten idag också... får se vad vi hittar på...

Sen på kvällen kom massa folk hit! :) Alexandra, Susanne, Johanna, Pernilla och Fredrik (pernillas bror som är här på besök). Mycket trevligt! Alexandra har aldig sett twilight filmerna så  hon hade lånat filmerna på biblioteket och så tänkte vi att vi skulle titta på några. Vi satte på första, men vi såg ju inte så mycket pratade mest. Jag la även fram en marabouchokladkaka, den var slut innan filmen började... Även om jag typ åt upp hela själv... Men men :p

Ja det var fredagen, folk åkte hem vid 2 tiden. Sen idag lördag skulle jag upp tidigt för att åka iväg till Rebeccas födelsedags brunch. Hon bor med sina två värdpappor och deras två söner! Hur säta som helst hela familjen!! :D Gillade dom! I alla fall klockan ringde då 7 imorrse igen. Då tänkte dock inte jag gå upp, så snoozekriget börrjade... Jag var tvungn att duscha innan jag åkte så till slut fick jag pallra mig upp :( Så jag lämnade huset 8:45. Satte mig i bilen och slog på gpsen, den sa kör "dit" så gjorde jag det. Sen sa den kör av här då gjorde jag det, bara det att jag skulle hållt vänster men gpsen är väldigt svår att se vad den menar, så jag hamnade vi Massachussets turnpike. Vilket jag trodde var statgränsen så jag fick lite panik och det fanns verkligen ingen möjlighet att vända så jag gjorde något man ser i filmer och sen kommer en polispatrull efter en. Jag bröt någ mot arenda regel men jag vände i alla fall. Sen så fick jag köra tillbaka hela motorvägen till min påfart så svängde av och svängde på igen sedan höll jag till vänster, bara det att jag kom till en ny turnpike! Jag hade sån panik! För där fanns det inte möjlighet att köra tillbaka. Jag får nämligen inte köra i några andra stater än massachussets med mitt internationellakörkort så om jag åker utan för gränsen och mot förmodan skulle bli stoppad av polisen kan det bli lite jobbigt för mig! Men ja, paniken var stor blodtrycket högt och pulsen på högsta fart... Jag ringde till Rebecca och hon fattade inte alls vad jag snackade om. Till slut fick jag fram vad jag ville och det visade sig att det var en vägtull för stan... Precis som i Sverige, bara det att här betalar man direkt... Usch! Så efter den starten ville jag bara komma fram och det gjorde jag till slut! 
Efter sjukt god mat och roligt/trevlig sällskap åkte jag hem. Tänkte stanna på en affär på vägen hem, så jag knappade in det på gpsen och körde. "Du har nu nått ditt mål på höger sida" Tror ni det var en affär på högersida? NEJ! Så jag åkte hem. Gpsen valde typ bakvägen hem så det tog ju också ett tag... Sen kom jag hem tänkte sova lite, men då ringde telefonen. Det var Malin (mina barns kusiners svenska au pair) hon ville träffas så kom och hämtade mig och vi åkte till mallet och satte oss i foodcourten och åt mcdonalds glass (med chokladsås!) jätte gott. Vi satt och pratade länge, riktigt trevligt! :)

Sen skjutsade hon hem mig, och jag satte igång med middagen. Joanna hade lagat äggröra till de äldre killarna (19 och 20år...) Så jag tänkte att det kan jag ju inte göra fel... Så det gjorde jag till middag och tänkte servera med skinka till. Tror ni dom var hungriga idag? När dom säger "oh, i'm not hungry" säger Joanna nä ni behöver inte äta om ni inte är hungriga... Så jag åt upp mina ägg själv, och surade. Sen gick Joanna och Brad ut och åt. Sen gick jag och la barnen. Nu sitter jag med Miri (gamla au pairens kompis) Ben, Jessica (familjevän) och Brandon och tittar på film.

Jag försöker även planera morgondagen, då bär det av till Boston med Rebecca och Carolin! :)

Hörs snart igen!!

Puss <3<3


Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh guud vad kul det låter!! :D :D Nu när du har några att umgås med och du kommer ha så kul!! :D Shit vilket äventyr med din GPS asså! :O :O Jag lovar att du kommer åka till en annan delstat någon gång under ditt år ;) <3<3

2011-07-10 @ 12:33:35
Postat av: Angiiiiie

jag lovar att jag skulle ha ätit din äggröra om jag var där!! hoppas deras mat ute smacka pyton :D hahahah puss på dig <3

2011-07-10 @ 23:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0