Dag 2, check

Okej en hel dag på jobbet (själv!).

Jag förstår vad dom menar med att au pairen har för mycket fritid och hinner tänka för mycket och då får hemlängtan. Idag vaknade jag, gick upp fixa i ordning barnen, åkte till camp, kom hem pratade lite med mamma och sen lite med morfar, sen då. Ja då var det bara typ 6 timmar kvar innan jag skulle hämta barnen. Mycket tid att tänka! Jag önskar verkligen att jag hade kompisar här! Känns verkligen konstigt att inte kunna höra av mig till någon...

Lara (Lauras kompis) åker till kalifornien imorron. Den andra, Miri vet jag inte vad hon har för barn så jag vet inte vad hon gör på dagarna. Jag fick dock igår en lista på andra au pairer i området av min lcc. Det finns tre andra svenkor här, och idag tänkta jag ta kontakt med en av dom då hon precis mailade m ig så vi pratade lite, kanske ska luncha imorron :) Hoppas det blir av! Smsade henne nu under kvällen men hon har inte svarat så jag hoppas vi hörs imorron.

Idag startade jag ett amerikansktbankkonto! Roligt! :D Så nu har jag ett sånt ska bara lära mig det här med checkar och så för jag får min lön i check. Också väldigt spännande! :) 

Sen var jag och hämta barnen, var tvungen att tanka på vägen hem igen, och sen åkte vi hem åt lite mellis, sen var det dags för läkartid. Joanna åkte med mig i bilen, lite läskig att då hon även sa att det var en liten koll på hur jag körde... Det gick dock bra! :) (Tror jag) :p

Sen var det hem igen och typ börja med middagn. Jag var så hungrig... Bernen ville ha nudlar till middag och efter gårdagensfiasko kände jag att jag inte kunde säga nej så jag gjorde nudalr. Tror ni det blev rätt eller? Nä tydligen inte :( jag smsade dock med miri då och hon sa att mina barn aldrig äter något... Hallå borde ingen ha sagt det till mig? Jag måste fråga om lite tips till middagar. Imrogon ska dock joanna laga maten så då får jag väl snppa upp lite saker.

Jaa det hände verkligen inte mycket idag... Jag vill ha kompisar! :( Jag måste också köpa lite nya kläder... Så jag får väl typ gå själv och handla eller nått... :(

Nu sitter jag i soffan i vardagsrummet och väntar på att få gå och lägga mig. Joanna och killarna gick ut och åt idag så nu måste jag vara upp tills dom kommer hem... Jobbigt! :( Är verkligen jätte trött.

Det kommer nog dröja tills den 16:e innan jag får andra au pair kompisar, för då är det en träff. Sen cykeltur.

God natt! <3<3

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Låter skojj juu!! men hörru, vänta inte tills den 16e!!! ta kontakt själv med dom där svenskarna!!!! det gjorde jag och det var till henrik och vi är bästa kompisar nu. Ta initiativ, det är verkligen det viktigaste när man är där borta, folk kommer inte komma till dig. Ring dom, dom kommer vara jätte glada att du hör av dig för dom är antagligen i exakt samma position :) <3

2011-07-07 @ 10:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0