Dag 1, Check

Okej nu är dagen slut. Första jobb dagen. Det hände verkligen inte mycket mer efter förra inlägget. Jag åkte och hämtade barnen vi var ute och spelade lite tennis och basket. Jag försökte laga mat men misslyckades totalt. Så illa att barnen var tvungna att äta pizza efter. Jag vet dock inte vad jag gjorde för del, men jag var nog inte tillräckligt rolig i mitt mattänkande, stekte kyckling och kokade ris. Aldrig igen! Plus att dom har fullkornsris som tar 40 min att koka istället för de 25 som står på lådan...

Jaja bättre lycka nästa gång som man brukar säga. I morgon alltså.

Jag har nu under tre dagar fått kommentarer om mitt hår fårn random folk. Den första var expediten på Sears som frågade om telefonnummer när man betalade. Så här var vår konversation:

- Can I have your phonenumber please.
- No sorry I don't have an amerikannumber
- Oh, where you from
- Sweden
- Yeah, i should have known, you look like an IKEA-girl....

Man tackar? Eller?

Sen idag när jag skulle hämta barnen var det ju lite pirrigt och nervöst så rätt ord kom inte riktigt på rätt plats så killen frågar
- Where you from?
- Sweden
- yeah I saw that on the hair....

Vad ska jag göra liksom?


Jo idag under middagen kom min LCC, Local Childcare Coordinator, förbi och pratade lite med mig och Joanna. Brad är borta på tjänsteresa. Hon gav mig massa papper och sa läs och om du har några frågor ställ dom. Så sen var det inte mer med det.

Det här även skett ett mord här i Wayland en tjej blev halshuggen av sin ex pojkvänn och det händer inte ofta här i den fina förorten så det är allt alla snackar om.

Ja det var väl allt för idag. I morgon sak jag skaffa ett bankkonto! :D

Puss och hej!

Ps, det hela jag ville ha sagt var att min första dag själv gick alldeles utmärkt, förutom maten dock. Ds

Kommentarer
Postat av: mamma

Du som brukar kunna laga så god mat! Bättre lycka idag.

2011-07-06 @ 10:59:43
Postat av: Jessica

Du behöver inte göra någonting alls när det gäller håret. Var stolt över ditt fina, blonda och svenska hår!

2011-07-06 @ 13:22:46
Postat av: mathilda

Låter som att det går jätte bra det här ju! skojj med 4th of july!!!!! önskar att jag kunde vart där på det, och kul med utflykter och grejer som ni gör :) wiho!

<3

2011-07-06 @ 15:47:52
Postat av: tova

en bra start på jobbet :D och maten är ingenting att bry sig om, dom är säkert bara inte vana vid vanlig svensk-ish mat :p <3

2011-07-06 @ 23:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0