Torsdag 18/8-11

Halloj! :D 

Idag har varit en bra dag! Har flytit på såå lätt så jag har inte behövt tänka på något alls! Skönt! :) Så här har dagen sett ut!

Vakna, camp, jag på brunch med Johanna, jag och Johanna till pedikyr, åka hämta Quin, åka till biblioteket, åka hem, hämta Justin, åka hem, äta, Quin på ridlektion, hem och äta, Justin till baseball, hem laga middag, åka och handla, hämta Justin, åka hem, laga mat, äta....

Några förklaringar :p

Brunch med Johanna var som alltid lika trevligt! Idag åt jag pannkakor med frukt. Efter det så åkte vi till mallet och gjorde en pedikyr... Jag hade vanliga ballerinaskor, skor med sluten tå eller vad man ska säga, och eftersom fyra lager nagellack ALDRIG torkar har jag mer nagellack i skorna än kvar på tårna, så det var lite bortkastade pengar... Sen när vi satt och fick pedikyren hade dom massagestolar   och tjejen som gjorde mina fötter satte den på auto... Jag har typ blåmärken på ryggen!! Har iaf ont, och är väldigt öm, ingen skön massage! :(

Efter det skulle vi hem till Johanna, jag hade ganska lite bensin kvar i bilen men lampan lös inte än så jag körde på. Helt plötsligt är vi på en väg där det tydligen inte var någon civilisation... Och lampan börjar lysa... Jag satt och spännde mig så jag nästan fick kramp, Johanna bara satt bredvid mig och skämtade om hur vi skulle få bensin stopp mitt ute i ingenstans.. Usch! Men vi hann! Yeey!!

Efter det åkte jag direkt och hämtade Quin och på vägen hem fick jag en snilleblixt och åkte till biblioteket med henne! Hon hittade en super bra bok så vi åkte hem och började läsa direkt, och tiden gick :D
Nu för tiden är båda de stora killarna hemma då deras sommarjobb är över. Så små barnen älskar att hänga med dom hela tiden vilket också är väldigt skönt för mig! :p Usch känns som om jag smiter ifrån mitt jobb... Kanske en aning! :p

Vad mer?! Jo Quin har börjat rida och idag hade hon ridlektion, och jag fick åka med henne dit! Jag kan säga att jag har glömt allt som har med hästar att göra jag kommer inte ens ihåg hur man ska klappa dom!! Så jag mös med hundarna istället :p Det var verkligen super roligt att se Quin på hästen! Hon hade det största smilet under en hel timme och idag fick hon prova på att trava, första gången hade hon den mest sckräckslagna minen men sen ju längre tiden gick ju mer bekväm såg hon ut att vara! :D

Jaa sen kom vi hem och det var dags för Justin att åka till baseballen, sen kom jag hem och skulle börja laga middag, tacos stod på menyn. Så jag börjar hacka grönsakerna jag köpt och sen när jag mosat avokadon ska jag ta fram salsan, hmm konstigt den står inte i kylen. Aja jag steker köttfärsen så länge så fixar jag guacamolen senare. Så kommer Brandon in, och på nått sätt kommer vi fram till att Joanna har tagit salsan och tacochipsen med sig på sin kompisträff.... HALLÅ?!! Så jag åker till affären och handlar mat... Åker och tittar på slutet av Justins träning, sen åker vi hem och jag lagar resten av middagen. Jag Quin och Justin sätter oss för att äta. Brandon och hans tjej Dana kommer ner lite senare. Brad kommer ner ännu senare och vi äter någon slags familje middag :p

Sen plockade jag undan i köket ville verkligen gå ner till mitt rum men barnen kunde inte släppa mig... Så jag gick upp med dom men efter ett tag sa jag bara tack och hej... Orkade inte och ville bara gå ner och sova.

Så det ska jag göra nu!

Här kommer lite bilder! :D





Jaa två bilder blev det :p

Angelika - tro mig jag äter för dig Carro Tova och Malin!! Var inte orolig! (Eller joo liiiite, det blir bootcamp när jag kommer hem) saknar du t på din nya dator eller är längar ett nytt ord?! :p
På söndag måndag eller tisdag blir det som att jag sitter mitt emot dig vid köksbordet!! :D Ska vi koka lite te?! :D
Ja klockan 7:30 börjar det mörkna sen klockan 8:15 är det mörkt ;)

Jennifer - jaa jag försöker! :) Lite i alla fall :p men vet inte riktigt än vad som menas med det? :p
nu när du kommenterade Harvard kan jag nämna att jag fick näst bästa betyg ;) (dom som får högst är amerikanare...)

Tackar :D

Jaa det var min torsdag! Imorron ska barnen på sleepover hos kusinerna då Ben ska ha en riktigt amerikansk collegefest här hemma!! (Jag är bjuden!! Yeey! :D)

Ha en bra fredag allihopa!! Kan bli så att jag inte skriver imorron, men då hörs vi nog på lördag (söndag för er) istället!

Puss <3<3<3


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det låter som du verkligen fått koll på läget nu, alltifrån hur du ska göra med barnen och hur du hittar till allting:-). Hoppas festen blir kul. <3 Jessica

2011-08-19 @ 08:13:50
Postat av: Jennifer

Men det verkar på dig som att du tycker att det är kul. Inte så mkt hemlängtan och du skriver som att det är roligt det du gör (inte alla gånger kanske, som när bowlinghallen inte finns där den ska, hahahah!)

Ja men det är ju sjukt bra!! Fyfan, grattis :)

2011-08-19 @ 11:03:23
URL: http://worth2die4.devote.se
Postat av: Malthis

Härligt att du hade en bra dag :) Mysigt att rida! Du får hänga på Quin nästa gång ju, det är super kul :D

Gud vad ni brunchar och fikar och myser! Varje dag ju, kul att du verkar ha det super!!

Saknar dig dock!

Juste haha jag hade en jobb intervju igår på engelska för Thomas Sabo.. Gud man börjar redan tappa ord :( Snart får vi börja skypa på engelska!!

Puss

2011-08-20 @ 11:40:55
Postat av: Angiiiie

okej :D:D:D koka te på tisdag!!! klockan 4 min tid!? :D

hahah neee jag har ett t men det ville inte sammarbeta! <3 ps fan va pannkakorna ser goda ut............................................................................

2011-08-20 @ 19:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0