MEGA inlägg!!

Halloj!! :D

Nu är vi hemma från en sån helt sjukt bra trip till NEW YORK CITY! Det har varit super bra dagar i new york! :D Bra väder, god mat och super bra sällskap! ;)

Man brukar ju säga att bilder säger mer än 1000 ord... så här kommer mina miljoner ord! (med några förklaringar)



Efter att Johanna hade varit super snäll och skjutsat oss till bussen satt vi och väntade. Måste bara berätta en sak om biljetterna. Jag bokade dom på internet, och eftersom jag gjorde det i lördags så bokade jag till både mig och Malin, när inte samma person stod på biljetten som på betalkortet blev det först 18$ i "giftfee" sen fick jag inte e-biljett på Malins, vet inte varför.. så då var jag tvungen att hämta biljetten på ett kontor... Jaa det var ju ett äventyr! och efter att Johannas värdmamma Sharon försökt förklara för mig vart kontoret låg gav jag mig ut på äventyr... Jag hade till slut biljeten i handen och insåg att jag hade bokat från "Stockholm södra" istället för "Jakobsberg" så vi skulle egentligen behöva åka 40 min med två olika tåg för att sen komma på bussen, men en "snäll" dam gjorde så vi kunde åka från "Jakobsberg" istället.



Ja vi var turister! Bra att biblioteket finns ibland! :D



Där bor vi! :D



Det regnade när vi kom till New York, och efter att ha traskat runt ett tag och letet efter hotellet stannade vi och tog kort på vår granne, Time Squere! :D



Inte stort men alldeles perfekt! Saknade dock en kyl och fler eluttag, men jag klagar inte, 1400 kr för två pers för två nätter granne med time squere.... Inte illa!  ;)


Efter att vi dumpat våra väskor på rummet gav vi oss ut på restaurang jakt. Besluts ångest på hög nivå, och regn som öste ner hamnade vi till slut på en restaurang mitt emot hotellet :p



Efter att ha gått runt och letat matställe i ösregnet, kände vi att vi var värda lite varm efterrätt! :D En varm choklad på starbucks var inte fel! ;)

Onsdag = Turistdag!



Vi började med att ta subwayen ner till änden på manhattan, där gick vi först åt fel håll, men till slut!!
Ser ni den?! :D



En glad Josefine :)



Så här "nära" var jag inte ens när i var där med guiden!



Efter att ha försökt ta en bild själva med oss båda på och med frihetsgudinnan, som bara resulterade i gapskratt var det en snäll tjej som kom och frågade om vi ville ha hjälp! (man ser den lite där till höger ovanför Malins axel!)


The Wall Street Bull ;)



Det är inte så lätt att ta kort på sig själv med en speciell sak som ska vara med, ska ni veta! Men denna bjuder jag på :p



Efter att ha traskat i 100 graders värme kom vi till slut fram till turist platsen på Brooklyn Bridge! Vi svettades rätt så ordentligt kan jag säga! 

 

Thank you! :D



Central Park karta!



Efter mycket gång var det dags för lunch, ceasar sallad från Pret!


Efter lunch tog vi oss till Grand Central Terminal (den som är med i ALLA filmer)



Känns det igen? :)





Ja det var ju inte Hilton...



Detta inhandlade jag i New York :) Två tröjor ett par byxor från HM, en t-shirt från forever 21 även ett halsband och en ring där ifrån, vi köpte även en regnponcho eftersom det regnade så mycket, (användes dock aldrig).



En sån här temugg köpte Carro när i var i New York med skolan, ångrade att inte jag gjorde det då, så nu gjorde jag det! :D

Resan hem från New York var lite jobbig, Malin mådde inte så jätte bra. Vi hamnade även på "södra station" för nu ville ingen snäll tant hjälpa till med biljetterna, så vi var tvungna att ta subwayen till typ "Barkarby" och sen ta en taxi hem. När vi kom hem trodde jag att jag skulle få tillbaka min bil, men det fick jag inte så jag kanske får den imorron om jag har tur! Lite jobbigt eftersom jag måste åka och stor handla innan jag ska åka och hämta familjen på flygplatsen... Får väl ta killarnas bil och hoppa fram till affären...

Nu är jag väldigt trött!! Jag hoppas det är roligt att få se bilderna! :) Jag har haft toppen dagar i New York!! En sån sjukt cool stad!!

Juste! När jag tog in posten idag, hade jag fått post! Två gånger om! :D Ett kort från Farmor och ett kort från Jessica och Ronny.

Tack så jätte mycket hörrni! :D

Farmor- roligt att höra vad ni har för er! :)

Jessica och Ronny - cool resa!! Jag hoppas ni kom hem dock! :)

Trevlig helg allihopa, hörs snart igen!! :D

Puss <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad kul ni verkar haft. Lite avundsjuk är jag, eller mycket faktiskt :-). Jag har bara varit i NY en gång och blev helt såld. Så cool stad.

Ja, vi gillade alla bilder.

2011-08-07 @ 08:26:35
Postat av: Angiiiie

GAAH!! :D fett billigt rum ju, sjukt att ni fick det till ett så bra pris när det ligger så jävla centralt :D OCH AA jag känner igen den där bilden från madagaskar hahahaah <3

2011-08-09 @ 01:12:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0