En GALEN dag!!

Hejsan svejsan!!

Idag vaknade jag... Det har jag redan berättat om. Så nu till en ny update om denna GALNA dag!

Jag frågade Joanna då hon sa att flygen var inställda tills på fredag ifall det inte fanns något flyg ut idag lördag, nä sa hon då allt är slut. Sen efter ett tag ser jag att hon sitter vid datorn och hon säger, vi kanske kan flyga till Denver för att bara komma här ifrån och sen ta oss till LA. Joanna har en syster som bor i Denver så då skulle i kunnat ta en natt hos henne och sedan åka vidare.

Vi hittar ett flyg som går klockan 3 från en flygplats i New Hampshire (en grannstat) Klockan var typ då 20 min i 12. Joanna frågar mig "Har du packat något?" Som TUR var hade jag lagt fram alla kläder jag tänkte packa på morgonen innan jag gick upp för frukost. Så hon sa om vi packar och åker till flygplatsen nu kan vi hinna med detta flyg.... Så på 20 min packade jag min resväska... Jag var så stressad så när jag kom upp med min väska till hallen svettades jag så kraaftigt att jag lika gärna kunde ha varit på gymmet i en timme!! Helt sjukt! Justin sa åt mig att dricka något, hahah :p

Hur som helst, vi satt i bilen bokstavligttalat i bilen 30 min efter att hon sagt åt alla att börja packa!! Som tur va hade hon skrivit en lista till båda barnen vad dom skulle ha med sig så dom kunde packa själva!
Sen åkte vi till flygplatsen, i bilen försökte Joanna ringa flygbolagen för att boka biljetter men det funkade inte. Så vi kom till flygplatsen hittade en parkering, och åkte till terminalen. Väl där började Joanna gå från bolag till bolag och leta efter ett flyg som skulle ta oss väster ut. Vi tänkte så att om vi bara kom här ifrån innan dom ställer in alla flyg så kan vi ta oss från vart vi nu kommer till LA när vi vill. Så vi hittade flygbiljetter till Nashville, PERFEKT!! Bara det att flygbiljetter från Nashville till LA skulle gå på 1000$ styck vilket kändes lite överdrivet... Så vi fick åka hem igen efter lite lunch på fkygplatsen... När vi var på väg hem och precis passerat Massachussettsgränsen började det regna. Och hemma i Sverige kan vi ju ibland säga att himlen öppnat sig, då när det vräker ner. Men jag lovar er att Sverigesvärsta regn skulle inte kunna kalla sig regn jämfört med detta! Snarare dagg eller nått sånt! Helt insane!! I alla fall, jag berättade ju att Brad åkte till flygplatsen mitt i natten bara för att få veta att han skulle komma fram till Las Vegas... Och han frågade även Joanna i natt ifall vi ville följa med till flygplatsen då när han åkte vid 1 tiden på morgonen. Då sa hon nej för hon sov och ville int alls gå upp... Hur som helst ni kan ju få gissa en gång vart Brad hamnar som mellan landning?! ...
Ja precis, Los Angeles...

Hahah jag och Joanna satt och skrattade åt det i bilen.... Vad är oddsen liksom?! plus att om hon skulle sagt ja visst vi åker väl med dig, då skulle vi varit där nu istället för at vara inlåsta i vårt egna hem...

Jag har inget att göra imorron!! :( Borde gått till biblioteket innan orkanen kom hit! :( Men men blir väl en filmdag ;)


Ja juste! Jag berättade ju om The Blue Man Group biljetterna som Brad och Joanna hade. Nu vet inte Johanna och Rebecca det här men jag skickade sms till dom båda, så det blev lite först till kvarn, och Rebecca vaar snabbast att svara så hon följde med mig på showen och sen åkte vi hem till hennes "by" och åt en super god middag!! :D

Jag måste säga att blueman showen var bättre när jag såg den hemma!! men då ar dom fortfarande väldigt nya tror jag men nu på denna föreställning kändes det som om dom inte riktigt visste vad dom skulle hitta på... Dom hade med färgtrummorna och rören, men sen var det inte så mycket mer musik från dom utan dom gjorde bara andra saker. Roliga saker visserligen, men ändå kändes lite pressat. Plus att jag har för mig att dom verkligen var målade blåa förra gången, nu hade dom på sig en mask och såg inte alls lika bra ut! Och på händerna hade dom "stjärtundersökningshanskar" på sig. (citat från home alone 3) Så jag är besviken på kostymerna!
Men dom här killarna är ju väldigt mycket ute i publiken och helt plötsligt ser jag att en är precis vid oss så jag säger det till rebecca och när jag vänder mig om står han och tittar på mig på typ 30 cm avstånd... JAG FICK EN HJÄRTATTACK!!! HERRE GUD!! Just då var det en scen med "rockmoves" så jag fick ställa mig upp och skaka rumpan med honom... HAHAH!! 
 

Ja det var en av de galnaste dagarna i mitt liv tror jag! Packa väskan på 20 min jag borde få ett pris?! :O

Hoppas ni inte har orkan varning hemma!! Just nu känns det som om det skulle bara passera förbi deen svneskapressen, herre min skapare vad dom skriver om det som händer här! :p

Hoppas också att helgen blir bra! :D

Mathilda, jag vill ha en miiiiils lång berättelse om helgen!!

Malin, Carro och Tova, jag vill höra vad ni hittade på för knas ikväll!!

Jag lär inte ha något att göra imorron så någon som vill skypa kan jag vara inne!

Detta är maten jag åt i fredags, så gott med en stek! Det ända som saknas här är bearnaisesås och vitöksbröd... :p



På restaurangen vi var på har dom en liten omvänd service.... Dom är jätte otrevliga, slänger sugrör servetter och allt på en eller på bordet, dom skriver även hattar till gästerna med elaka saker.... Jag fick "more roots then an oaktree" jaja jag vet att mitt håt der ut som skit, haha men lite roligt att dom kommer på sånna saker!



Nej nu ska jag sova! jag läste nyss igenom mitt förra inlägg och oj vad mycket som blir fel i texten. Ber om ursäkt för det! Men jag skriver ofta på kvällarna då jag är trött och vill bara bli klar fort! Så hoppas ni förstår vad jag vill få fram!

Puss <3<3<3

Kommentarer
Postat av: Angiiiie

hahah galen vaf var precis va det var!! jösseeeees :O När kommer ni iväg då, nästa vecka eller? Så jäkla surt att orkanen ska komma precis när ni ska åka, jävla irene! :P

Så jäkla typiskt att jag ska jobba också när alla dom tre drar ut o festar, men men du som jobbar så mycket borde fatta hur jag känner haha :P pussheeej

2011-08-28 @ 23:43:13
Postat av: Malthan

men gud vad sjukt!!! kommer ni komma iväg ? fan det där vädret lät inte så kul, dom trodde ju att hela NY skulle blåsa bort... haha amerikanare... men bättre att ta det säkra före det osäkra :) du måste uppdatera så att man vet att du är okej!

hoppas att ni kmr iväg till cali!!

hihi kollar tv just nu, och jerry är tillbaka i ica reklamen! tjoho! haha ;) skriver ett inbox på fb till dig!

pusssss

2011-08-29 @ 22:18:11
Postat av: Mamma

Skönt att ni fått tillbaka strömmen i alla fall. Hoppas ni snart får tilbaka internet och tv igen... så du kan läsa detta.... P&K Mamma

2011-08-30 @ 07:25:08
Postat av: angiiiiie

antar att du inte har nå internet eftersom att du inte uppdaterar.. jätte tråkigt för saknar dig mer nu när jag inte får veta vad du gör... :( <3

2011-08-31 @ 00:42:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0